۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۵۱۹۱۷۸
به همت بنیاد فرهنگی مهدی موعود؛

دوره تربیت مربی مهدویت برگزار می‌شود

رییس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) تهران گفت: دوره تربیت مربی مهدویت به همت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) تهران با هدف آموزش و ترویج باور مهدویت و فرهنگ انتظار از سنین کودکی برگزار می‌شود.
رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مهدویت

حجت الاسلام مرتضی عباسیان، رییس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره برگزاری دوره تربیت مربی مهدویت، گفت: اعتقاد به مهدویت و اندیشه نجات به علتدارا بودن ویژگی‌های متعدد، یکی از توانمند ترین عوامل رشد و بالندگی اجتماعی است، در این راستا آموزش مفاهیم مهدویت به صورت صحیح و کاربردی به دو گروه کودک و نوجوان با توجه به توانایی بالای این دو گروه در دریافت مطالب آموزشی می‌تواند در حوزه باور و رفتار ایشان بسیار تأثیرگذار باشد.

وی در ادامه افزود: این امر مستلزم آموزش و تربیت مربیان توانمند و مهدوی و مطلع است که بتوانند با شناخت صحیح از مسایل آموزشی و معارف مهدویت این معارف را به کودکان و نوجوانان انتقال دهند.

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با اشاره به اهمیت تربیت کودکان و روایت «التعلم فی الصغر کالنقش فی الحجر» عنوان کرد: روایت است که  آموزش در کودکی مانند حکاکی بر روی سنگ است. قلب نوجوان، همچون زمين ناكشته‌ای است كه هرچه در آن افكنده شود، مى‌پذيرد.

وی با اشاره به اهداف این دوره اظهار داشت: آموزش و توانمند سازی مربیان مهد کودک، پیش دبستانی، مربیان مدارس و فارغ التحصیلان دوره‌های تربیت مربی مهدویت علاقه مند به کار با کودک و نوجوان؛ آموزش و ترویج باور مهدویت و فرهنگ انتظار از سنین کودکی؛ آمادگی ذهنی کودکان و نوجوانان در مقابله با آسیب‌های مهدویت؛ کاربردی نمودن معارف مهدوی در  مهد کودک و مدارس؛ ترویج فرهنگ مهدویت در عرصه‌های اجتماعی و خانوادگی و تربیت نسل منتظر و استفاده از ظرفیت تربیتی مهد کودک‌ها و مدارس از جمله هداف مهمی است که بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) تهران در راستای برگزاری این دوره‌ها دنبال می‌کند.

حجت الاسلام عباسیان با ذکر سرفصل‌های آموزشی در این دوره، عنوان کرد: توصیف دقیق شخصیت کودک، راهکارهای مواجهه با ویژگی‌های کودک، بایسته‌های مربی موفق، ضرورت طرح مباحث مهدوی برای کودک، اصول و مهارت‌های کلاس‌داری، تعیین موضوعات مهدوی متناسب با دوره کودکی، مراحل انتقال و نهادینه سازی آموزه مهدوی از جمله سرفصل‌های آموزشی دوره تربیت مربی مهدویت است و پیش نیاز شرکت در دوره مطالعه کتاب نگین آفرینش است.

وی در خصوص شرایط شرکت کنندگان در این دوره گفت: فارغ التحصیلان دوره‌های تربیت مربی مهدویت که سابقه کار با کودک و نوجوان دارند، مربیان مهد کودک و پیش دبستانی ها، مربیان و معلمان دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول و دوم، طلاب حوزه‌های علمیه خواهران علاقه‌مند و توانا در حوزه  کودک و نوجوان می‌توانند در صورت علاقمندی در این دوره شرکت کنند و شرایط سنی متقاضیان بین  ۲۵ تا ۳۵ سال است.

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج): زمان برگزاری این دوره، سه روز متوالی  ۲۱  تا ۲۳ شهریور 96 بوده و نمره قبولی در این دوره ۱۴ است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاقه مندان جهت ثبت نام در دوره تربیت مربی مهدویت می‌توانند از طریق لینک   http://mahdi.cc/fa/forms/38 اقدام کنند./966/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات