۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۵۱۸۹۸۷

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با آزادگان استان در دوران دفاع مقدس، برگزاری گردهمایی آزادگان خراسان جنوبی و برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در فردوس از جمله اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.
اخبار کوتاه

 به گزارش خبرگزاری رسا از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز در دیدار با آزادگان خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: از نظر عموم معنی آزادگی این است که افراد در بند دشمن بودند و آزاد شدند و لقب آزادگی به آن ها اختصاص داده شد اما معنی آزادگی این نیست.

وی با بیان اینکه انسان دارای جسم و روح است، گفت: برای جسم و روح انسان بندهایی وجود دارد که انسان را اسیر می کند و از حرکت در سیر الی الله باز می دارد.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با توجه به اینکه برخی از مسائل روح انسان را از پرواز باز می دارند، افزود: بندهایی همچون طمع، حرص، نفس، پول و رفاه سبب می شوند که انسان نتواند سیر الی الله را طی کند.

 حجت الاسلام والمسلمین عبادی با تاکید بر اینکه انسان باید به شرف، عزت و روحش توجه داشته باشد، ادامه داد: تنها سیر الی الله است که انسان را قانع می کند اما متاسفانه انسان درگیر بندهایی می شود.

وی با اشاره به مرحوم حجت الاسلام سیدعلی اکبر ابوترابی گفت: وی آزاده شایسته ای بود و مرحوم حجت الاسلام ابوترابی حاضر بود که شکنجه شود اما دیگران آسیبی نبینند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آوازه تحمل مرحوم حجت الاسلام ابوترابی زیر شکنجه های دشمن به گوش همه دنیا رسیده بود، افزود: وی از تمام قیود دنیوی آزاد بود و سیر الی الله داشت.

 حجت الاسلام والمسلمین عبادی با توجه به اینکه نام مقدس آزادگان مربوط به روزی است که به اسارت رفتند و درس آزادگی آموختند، تاکید کرد: در هر رتبه ای که هستید آزادگی خود را حفظ کنید و اسلام آن آسیب و شکنجه هایی را که دیدید هیچ گاه ضایع نمی کند.

 وی در پایان اظهار داشت: شما آزادگان در دوران دفاع مقدس تنها نبودید بلکه خانواده هایتان نیز پشت شما ایستادند و به دفاع پرداختند و زمانی که شما اسیر دشمن شدید آن ها نیز صبر و ایستادگی کردند و در جهاد شما شریک هستند.

خراسان جنوبی ۲۳۹ آزاده دارد

غلامحسین نارمنجی، معاون فرهنگی بنیاد شهید وامور ایثارگران خراسان جنوبی ظهر امروز در گردهمایی آزادگان خراسان جنوبی بیان کرد: آزادگان و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس فداکاری های زیادی کردند.

وی با بیان اینکه نباید این خانواده ها را به فراموشی بسپاریم، گفت: خراسان جنوبی دارای ۲۳۹ آزاده هشت سال دفاع مقدس است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید وامور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان اینکه از این تعداد ۲۲۵ نفر در قید حیات هستند، افزود: ۹ نفر از آزادگان فوت شده و سه نفر نیز به شهادت رسیده اند.

نارمنجی با اشاره به اقدامات انجام شده برای آزادگان بیان کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، حضور در شبکه تلویزیونی استانی و برگزاری جشن سالروز ورود آزادگان از جمله اقدامات پیش بینی شده است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین ۱۵۰ نفر از آزادگان به همراه خانواده به اصفهان و شهرکرد اعزام خواهند شد.

امروز در هر جای دنیا ظلمی می‌شود آمریکایی‌ها در آن دست دارند

حجت‌الاسلام قاسم شهریاری، امام جمعه موقت فردوس در یادواره شهدای مدافع حرم که به همت پایگاه مقاومت شهید شوشتری و با محوریت شهید محسن حججی در محل مسجد فاطمه زهرا(س) فردوس برگزار شد با انتقاد از کسانی که تلاش می ‌کنند کاری که مدافعان حرم انجام می ‌دهند را کم اثر جلوه دهند، اظهار داشت: ملت ایران مدیون شهدای مدافع حرم است و به فرموده مقام معظم رهبری اگر از خودگذشتگی و مجاهدت این عزیزان نبود امروز باید در مرزهای کشور با داعش می ‌جنگیدیم.

وی تاکید کرد: امروز اسرائیل و آمریکا در تحلیل‌هایشان حفظ داعش را برای مهار ایران لازم می‌ دانند در حالی که برخی در داخل کشور دم از مذاکره با داعش می‌ زنند و اینان سخت در اشتباه هستند.

امام جمعه موقت فردوس با بیان اینکه خون شهدا از صدر اسلام تاکنون باعث ماندگاری اسلام شده است، تاکید کرد: جهاد و شهادت زمانی خاصی ندارد و آنچه به اسلام قوام داده خون شهید است.

حجت الاسلام شهریاری قوام و دوام دین خدا و همگانی شدن دین اسلام را از ثمرات خون شهدا برشمرد و افزود: نخستین ثمره خون شهید حججی ترس و واهمه اسرائیل از حمله است که به صراحت آن را بیان می‌ کند.

وی بیان کرد: شهید حججی در حقیقت به دست آمریکایی‌ ها به شهادت رسید و اگر کمک آنها نبود این حادثه اتفاق نمی ‌افتاد و امروز در هر جای دنیا ظلمی می ‌شود آمریکایی ‌ها پیدا و پنهان در آن دست دارند.

مداحی، قرائت دکلمه توسط  فرزند شهید اسدی و نمایش کلیپ از شهید حججی از دیگر برنامه ‌های این مراسم بود./880/ت۳۰۳/ب۱

 

 

ارسال نظرات