۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۵۱۸۷۰۱
در دیدار مشاور مدیر حوزه علمیه خراسان عنوان شد؛

تاکید آیت‌الله شبیری زنجانی بر تحصیل در علوم تخصصی در حوزه علمیه

حضرت آیت الله شبیری زنجانی در دیدار مشاور مدیر حوزه علمیه خراسان بر تحصیل و برنامه ريزي علوم تخصصی بر اساس نيازهای روز جامعه در حوزه های علمیه تاکید کرد.
 حضرت آیت الله شبیری زنجانی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سیدموسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید که این روزهای در مشهد مقدس به سر می برد، روز گذشته در دیدار مشاور مدیر حوزه علمیه خراسان و تعدادی از فعالان تبلیغی و طلاب در مشهد، بر فعالیت های تبلیغی طلاب تاکید کرد.

وی ایمان و اخلاص را در رشد علمی و تحصیلی طلاب بسیار مهم برشمرد و از طلاب خواست در این زمینه تلاش فراوانی داشته باشند تا موفقیت های بیشتری بدست بیاورند.

این مرجع تقلید به حضور طلاب در عرصه های مختلف علمی و تبلیغی اشاره کرد و ضمن تجلیل از موفقیت های بدست آمده، تصریح کرد: برخی از مباحث باید به صورت عمومی برای طلاب تدریس شود که بیشتر فقه و اصول و سپس ادبیات است و تحصیل در علوم تخصصی دیگر بايد بر اساس نياز برنامه ريزي شود.

وی توجه به نیازهای روز بسیار مهم برشمرد و از طلاب خواست در این زمینه قدم های بیشتری بردارند و ادامه داد: حوزه علمیه نباید همانند دانشگاها برنامه های آموزشی و تحصیلی خود را دنبال کنند باید با استفاده از حفظ سنت های گذشته حوزه، شیوه های جدید را در حوزه حفظ کرد و نباید همچون دانشگاه تنها  یکسری دروس برای تحصیل تدوین شود.

وی ضمن پاسخ به یکی از حاضران درباره بحث زکات، به بیان خاطره ای از آقای هادی حصاری از شاگردان مرحوم  پدرشان درباره دستور العملی که مرحوم شیخ حسنعلی نخودکی در مشهد به امام راحل آموخت، پرداخت./917/ 204/ص

 

ارسال نظرات