۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۵۱۷۷۷۵
مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای:

نظام اسلامی فرصتی طلایی برای تربیت طلایه‌داران تبلیغ دینی است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: انقلاب و نظام اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) فرصتی طلایی فراهم ساخت تا طلایه‌داران تبلیغ دین و رهبران فکری و فرهنگی مردم تربیت شوند.
حجت الاسلام آزموده - مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در جمع طلاب این مدرسه، اظهار کرد: در طول تاریخ بشری دو گونه انسان با دو نوع رفتار متفاوت وجود داشته است.

وی ادامه داد: انسان‌های مثبت، مبارک، خدمتگزار، مردم‌دار، تأثیرگذار و سازنده نفوس و جامعه بشری که الگوهای شرف آفرین و برکت آفرینند در برابر انسان‌های منفی، ویرانگر، غارتگر، سوزنده سرمایه‌های انسانی و نفوس جامعه بشری که الگوهای شر آفرین و نکبت آفرین هستند.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: امام باقر (ع) این دو طایفه از انسان‌ها را به زیبایی در قالب تمثیل و تشبیه ترسیم کرده و فرموده است: «ان لله عبادا میامین میاسیر یعیشون و یعیش الناس فی اکنافهم و هم فی عباده مثل القطر و لله عباد ملاعین مناکیر لایعیشون و لا یعیش الناس فی اکنافهم و هم فی عباده مثل الجراد لایقعون علی شی ء الا اتواعلیه».

وی افزود: این امام همام می‌فرماید: همانا برای پروردگار بنده‌هایی است پربرکت و بامیمنت که خود خوش می‌زیند و مردم نیز در پرتو آنان زندگی خوشی دارند. آن‌ها در میان بندگان مانند باران هستند.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: بنا به فرموده امام باقر (ع) در برابر، انسان‌هایی هستند نفرین‌شده و نکبت‌بار که نه خود زندگی سالمی دارند و نه کسی از زندگی آنان بهره‌ای می‌گیرد. این گروه مانند ملخ هستند که جز نابودی و تبهکاری چیزی ندارند.

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمی شیعه در میان خود فرهیختگانی را پرورده است که صالح و مصلح، طاهر و مطهر، برخوردار از نشاط و نشاط‌آفرین بوده و هستند.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: این‌ها مانند مشعل‌دارانی هستند که همواره راه و آداب رهروی صادقانه و خالصانه را به دیگران آموخته و خود در خط مقدم صداقت و اخلاص بوده‌اند.

وی ادامه داد: افزون بر آن برای رهروان بزرگ راه هدایت مانند پرچم‌داری امین و دیده‌بانی بصیر و دقیق عمل کرده و رهروان کوی دوست را به سرمنزل مقصود رهنمون شده‌اند.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) فرصتی طلایی فراهم ساخت تا طلایه‌داران تبلیغ دین و رهبران فکری و فرهنگی مردم در یک آزمون بزرگ، شایستگی خود را برای رهبری و هدایت و خدمت مردم به منصه ظهور بگذارند که این‌ها فرزندان حوزه علمیه و روحانیت آگاه و مبارز و ایثارگر بودند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات