۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۵۱۶۸۷۹
معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان:

رکن اصلی دین اسلام بیزاری از مشرکین است

معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان با بیان این که رکن اصلی دین اسلام بیزاری از مشرکین است، گفت: بهترین زمان برای بیزاری از مشرکین در زمان حج است.
حج

حجت الاسلام حامد شاه حیدری معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: حج امسال بعد سیاسی بالایی را برای زائران برپا کرده است.

وی افزود: انجام مناسک حج برای زائران ایرانی یک افتخار بوده و زائران ایرانی با رفتن به حج می توانند جمهوری اسلامی ایران را خوب به مردم بیان کنند و بگویند کشور ایران اهل صلح و مقاومت است.

حجت الاسلام شاه حیدری با اشاره به تنش های به وجود آمده میان ایران و عربستان، ابراز داشت: زائران ایرانی امسال باید با اخلاق خوب خود حج را بجا بیاورند و به دیگر کشورها بفهمانند که ایران هیچ وقت زیر بار ظلم نمی رود.

استاد حوزه علمیه ماهان بیان داشت: طواف خانه کعبه یک واجبی بوده که برای تمام مسلمانان جهان است و کسی که در زندگی خود توانایی رفتن به حج را دارد باید در این مناسک شرکت کند تا وظیفه شرعی خود را انجام دهد.

وی با توجه به این که وحدت یکی از فواید حج است، خاطرنشان کرد: استکبار ستیزی باید یکی از روحیات زائران ایرانی باشد تا به سعودی ها بفهمانند که کشور ایران یک کشور مستقل و دارای مذهب پیامبر اکرم است.

معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان با اشاره به این که حج امسال برای زائران ایرانی از حساسیت بالایی برخور دار است، اظهار داشت: وهابیت در عربستان، فریب خورده آمریکا هستند و دشمنان دین اسلام می خواهند وحدت مسلمانان را در حج از بین ببرند.

حجت الاسلام شاه حیدری بیان داشت: فردی می تواند حج واقعی را انجام دهد که در کنار عبادت و بندگی خدا، برائت از مشرکین هم داشه باشد.

وی در پابان با بیان این که رکن اصلی دین اسلام بیزاری از مشرکین است، گفت: بهترین زمان برای بیزاری از مشرکین در زمان حج  بوده، زیرا عربستان سعودی به دنبال از بین بردن نظم خاورمیانه است و همه مردم باید بفهمند که دشمن اصلی منطقه عربستان سعودی بوده که دست نشان دهنده آمریکا است./9707/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات