۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۵۱۶۵۳۴
امام جمعه دامغان:

امنیت شغلی و بیمه خبرنگاران دغدغه مسؤولان باشد

امام جمعه دامغان با تأکید بر ضرورت توجه مسؤولان به امنیت شغلی، وضعیت معیشتی و بیمه خبرنگاران و اصحاب رسانه، گفت: خبرنگاران باید همچون مبلغان دینی تیزبین و نترس باشند و از بیان حقایق واهمه نداشته باشند.
امام جمعه دامغان با خبرنگاران امام جمعه دامغان با خبرنگاران امام جمعه دامغان با خبرنگاران امام جمعه دامغان با خبرنگاران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در نشست صمیمانه با خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان که به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار در محل دفتر امام جمعه دامغان برگزار شد، خبرنگاری را شغلی شریف، تأثیرگذار و پرمخاطره دانست و اظهار داشت: خبرنگاران علاوه بر شخصیت حقیقی دارای شخصیتی حقوقی متکی بر تعهد و تخصص، ذوق و استعداد هستند که با تکیه بر امانتداری و صبر می‌تواند موجبات رشد و ترقی خود و جامعه را فراهم کند.

امام جمعه دامغان با اشاره به اهمیت انعکاس وقایع با تدوین صحیح اخبار، صبر و شکیبایی و دقت و مهارت حرفه‌ای را بسیار حائز اهمیت عنوان و خاطرنشان کرد: تحقیق و بررسی یک خبرنگار درباب علل و چگونگی اتفاقات و رویدادها، حضور در صحنه‌ها، استفاده از نگارش صحیح و ساده و جامع، ارزیابی دقیق رخدادها با تکیه بر ارزش‌های خبری از مهمترین بایسته‌های فعالیت مطلوب و موفق یک خبرنگار متعهد است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با بیان اینکه خبرنگار باید با تکیه بر اطلاعات دقیق، درست و معتبر خبری را منعکس کند، اظهار نظر یا تحلیلی را ارائه دهد، تصریح کرد: خبرنگاران باید علاوه بر توانایی‌های فردی و مدیریتی با شرح وظایف مسؤولان و حریم و حرمت‌ها آشنا باشند زیرا گاهی رعایت نشدن حریم‌ها شرایط نامطلوبی را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یک خبرنگار موفق باید دارای ویژگی‌های فردی، مهارت‌های ارتباطی و خصلت‌های شخصی مهمی باشد، اضافه کرد: نخست اینکه خبرنگار باید چشم و گوش مردم باشد و دوم آنکه خبرنگار باید تیزبین، کنجکاو و نترس باشد زیرا اگر تیزبین نباشد نمی‌تواند اخبار را به موقع مخابره کند و اگر همچون یک مبلغ دینی از بیان حقایق واهمه نداشته باشد رسالت خود را انجام داده است.

امام جمعه دامغان با تاکید براینکه خبرنگاران باید در نقل و انتشار اخبار مصالح ملت، کشور و انقلاب را مدنظر قرار دهند، گفت: اصحاب رسانه امانتداران جامعه هستند، خبرنگار باید امانتدار و دارای وجدانی بیدار، اهل مطالعه، دارای اطلاعات عمومی بالا و آشنا به پدیده های پیرامونی و محیط خود باشد.

گفتی است در این نشست امام جمعه دامغان با اهداء لوح تقدیر از زحمات و تلاش‌های 11 نفر خبرنگاران فعال شهرستان دامغان در عرصه خبرگزاری ها، رسانه های مکتوب و صدا و سیما از جمله جواد رمضانیان خبرنگار و نماینده خبرگزاری رسا در استان سمنان تجلیل و قدردانی کرد./977/پ202/ب1

ارسال نظرات