۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۵۱۴۱۵۵
امام جمعه صیدون باغملک:

مسؤولان فرهنگی از برکات ائمه اطهار برای نشر فرهنگ اسلام و شیعه استفاده کنند

امام جمعه صیدون باغملک گفت: مسؤولان فرهنگی باید از برکات معنوی ائمه اطهار و امامزادگان در جهت نشر فرهنگ اصیل اسلام و شیعه ناب استفاده کنند.
دهه کرامت

حجت الاسلام مهدی بهمنی، امام جمعه صیدون باغملک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) یادآور بهترین مهر و لطیف ترین وفاهای کم نظیر یک خواهر نسبت به برادر است که این وفاداری خواهر را به هجرت وادارد می کند.

امام جمعه صیدون باغملک در ادامه افزود: دهه کرامت تداعی کننده عزم، قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ و گرانقدر جهان اسلام از جمله حضرت معصومه(س) است.

رییس شورای فرهنگ عمومی صیدون باغملک با اشاره به اهمیت دهه کرامت، ابراز داشت: تمام مفاهیم ارزشی که در فرهنگ دینی ما وجود دارد در این دهه کرامت تداعی می شود چرا که حرم های منور امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) کانون دعا، قرآن و نیایش است.

حجت الاسلام بهمنی درباره تاثیرات معنوی حضور بارگاه امام رضا(ع) و دیگر امام زادگان در کشور، خاطرنشان کرد: مردم ایران در زمان ورود امام رضا(ع)، آنچنان آشنایی زیادی با شعائر اسلامی و مکتب ناب شیعه نداشتند، اما به وجود بابرکت ولی نعمت ما یعنی علی بن موسی الرضا(ع) و هچنین حضرت معصومه(س) و امامزادگان بزرگوار، ایران اسلامی به پایگاه اسلام و شیعه در جهان تبدیل شده است.

وی درباره جایگاه مهم شهر مقدس قم در میان اهل بیت، ابراز داشت: امام کاضم(ع) از پدر بزرگوارش امام صادق(ع) نقل می کند که فرمود خدا حرمی دارد و آن مکه است، پیامبر اسلام حرمی دارد و آن مدینه است، امیرمومنان علی(ع) حرمی دارد و آن نجف است، امام حسین حرمی دارد و آن کربلا است و ما اهل بیت حرمی داریم که آن شهر قم است.

امام جمعه صیدون در ادامه تبیین جایگاه مهم قم در جهان اسلام، بیان داشت: قم مرکز نشر تشیع ناب و معارف اهل بیت در جهان بوده و این شهر مقدس همیشه در تیررس دشمنان اسلام است.

رییس شورای فرهنگ عمومی صیدون باغملک در پایان گفت: در کشور ما چندین مرکز نشر معارف دینی و اهل بیت در قالب امامزادگان و بقاع متبرکه داریم و مسؤولان فرهنگی باید از این برکات معنوی در جهت نشر فرهنگ اصیل اسلام و شیعه ناب استفاده های مطلوب کنند./9453/ت302/ب1

ارسال نظرات