۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۵۱۳۸۹۳
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم تشریح کرد؛

ویژه برنامه های روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان در قم

حجت‌الاسلام حسینی در برگزاری مراسم روز ملی بزرگداشت و تکریم امام زادگان با حضور معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در امام زاده سید علی قم خبر داد.
حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم صبح امروز در نشست خبری درباره پنجم ذی قعده روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان و همایش بزرگداشت حضرت امامزاده موسی مبرقع(ع) که در سالن جلسات اداره اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه دهه اول ماه ذی قعده در تقویم جمهوری اسلامی ایران با عنوان «دهه کرامت» نامگذاری شده است، گفت: این دهه با میلاد حضرت معصومه(س) شروع و با میلاد پر سعادت امام رضا(ع) به پایان می رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه حضرت معصومه(س) سبب تراز اول شدن شهر مقدس قم میان شهرهای مذهبی دیگر شده اند، اظهار داشت: شخصیت ایشان آنچنان با عظمت است که در حد یک امام معصوم(ع) دنیا را تحت تأثیر معارف بلند مکتب تشیع قرار داده است، چنانکه بعد از وفات و ارتحال این بانوی مکرمه هم معنویتی در حرم مطهرشان وجود دارد که مشابه این معنویت تنها در حرم امامان معصوم(ع) یافت می شود.

وی ادامه داد: به برکت وجود حضرت معصومه(س) قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) نام گرفته و زیارت کریمه اهل بیت(س) معادل زیارت امام رضا(ع) معرفی شده است.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه پایان دهه کرامت همزمان با میلاد پر سعادت امام رضا(ع) به پایان می رسد، عنوان کرد: ایشان قطب نمایی برای جذب دل های همه مسلمانان به ویژه شیعیان در سراسر دنیا هستند؛ ما مفتخریم که در ایران میزبان امام رضا(ع) و خواهر بزرگوارشان هستیم، میزبانی از این دو بزرگوار نعمت بزرگی است که نصیب مردم ولایتمدار ایران شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه هفتم مردادماه سال جاری روز ملی بزرگداشت امام زادگان است، بیان کرد: مرقد بیش از 8 هزار از این شخصیت های گرانقدر در نقاط مختلف ایران نورافشانی می کند؛ ایران و ایرانیان بعد از اسلام مدیون کار جهادی و بی نظیر امازادگان بودند؛‌این 8 هزار امامزاده گرانقدر در برهه های مختلف از زمان در ایران معارف نورانی اهل بیت(ع) را منتشر کرده اند.

وی افزود: مردم ایران مدیون تلاش های وافر امامزادگان هستند و ضروری است قدر وجودشان را به خوبی بدانند چراکه ایشان ثروت های معنوی گرانبها هستند؛ برای قدرشناسی از نعمت بزرگ وجود امازادگان برنامه های جامعی در طول سال از سوی هیأت امنای امام زادگان با مدیریت سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار می شود که از آن میان به برگزاری 14 ویژه برنامه در امام زادگان استان قم با محوریت طرح های آرامش بهاری، نشاط معنوی، سوگواره یاس نبوی، بصیرت عاشورایی و سایر برنامه های دیگر که در طول سال برای زائران و مجاوران ارائه می شود، اشاره کرد.

حجت‌الاسلام حسینی دهه کرامت و روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان را فرصتی برای بازخوانی خدمات ارزنده امامزادگان دانست و ابراز داشت: این بزرگواران در دوران حیات خودشان زبان گویای معارف اسلامی در گوشه گوشه ایران بوده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: بعد از ارتحال یا شهادت امام زادگان، مردم ایران مزار این بزرگواران را به عنوان مرکز معنویت، انس و ارتباط با پروردگار عالم در قالب احداث بقاع مبارکه همواره عزیز نگه داشته اند.

وی اضافه کرد: امامزادگان قطب های معنوی و فرهنگی در طول حیات ملت ایران بوده اند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه 11 پروژه عمرانی با زیربنای 18 هزار و 541 متر مربع و اعتباری معادل 11 میلیارد تومان برای امامزادگان استان قم پیش بینی شده است، گفت: تعداد 20 امامزداده در استان در سال جاری دارای طرح جامع خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: در طول دهه کرامت هر روز یک امام زاده شاخص محل برگزاری مراسم تکریم و بزرگداشت خواهد بود و با حضور مسؤولان و مردم مشتاق اهل بیت(ع) مراسم تکریم و تجلیل از امامزادگان برگزار می شود.

وی افزود: در روز ملی بزرگداشت و تکریم امام زادگان جلسه ای با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در روز شنبه هفتم مردادماه سال جاری ساعت 10 صبح در امام زاده سید علی واقع در بلوار 15 خرداد برگزار می شود، همچنین آیین غبار روبی حضرت موسی مبرقع(ع) فرزند بلا فصل امام جواد(ع) و چهل اختران نیز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: فعالیت های عمرانی، فرهنگی و ارائه خدمات مختلف در امامزادگان مقدمه ای است برای اینکه بقاع مبارکه به عنوان قطب فرهنگی در ایران معرفی شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به تهاجم فرهنگی گسترده از سوی غرب علیه ایران ابراز داشت: دشمن با استفاده از فضای مجازی در حال تخریب اعتقادات ایرانیان است؛ امام زادگان می توانند از محکم ترین مراکزی باشند که آثار شوم فعلیت های ضد فرهنگی دشمنان را خنثی کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از وظایفی که بر عهده اداره اوقاف و رسانه ها است، این است که امام زادگان را به خوبی معرفی کنند تا این پایگاه های جذب دل ها بهتر به جوانان معرفی شوند./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات