۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۵۱۳۷۷۷
امام جمعه بابلکنار:

دختران در اسلام از جایگاهی توأم با تکریم برخوردار هستند

امام جمعه بابلکنار با اشاره به تفاوت دو نگرش اسلام و غرب درباره نقش دختران و بانوان در جامعه، گفت: اسلام نگاه ویژه و توأم با تکریم نسبت به بانوان و دختران دارد اما غرب این قشر را ابزاری برای رسیدن به اهداف خود می داند.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، امام جمعه بابلکنار امروز در جمع دختران و بانوان فرهیخته بابلکنار با تبریک ولادت حضرت معصومه(س)، گفت: اسلام با طلوع خود از حجاز خط بطلانی بر تفکر جاهلیت مبنی بر بی ارزش بودن زنان و دختران کشید و جایگاه دختران را در حالی ارتقا بخشید که پیش از آن دختران در این منطقه زنده به گور می شدند.

وی افزود: بر اساس آیات و روایات دختران از نگاه اسلام دارای جایگاه کریمانه و محترم هستند و پیامبر گرامی اسلام(ص) سفارش های زیادی به والدین برای تربیت ویژه دختران فرمود.

استاد حوزه علمیه بر لزوم قدرشناسی دختران و بانوان بر جایگاه خود در عالم خلقت، اظهار داشت: بهترین الگو برای زنان جامعه ما شخصیت برجسته هر دو عالم یعنی حضرت زهرا(س) است و بر این اساس باید جایگاه شخصیتی ایشان بیشتر برای جامعه ما به ویژه بانوان روشن شود.

وی ادامه داد: قوام و استحکام یک جامعه حول محور بانوان آن جامعه تعیین می شود و سقوط و از هم پاشیدگی آن هم با ایجاد انحراف در این قشر صورت می گیرد.

حجت الاسلام بابائیان طراحی دشمن را در ناتوی فرهنگی با تمرکز بر قشر زنان و دختران جامعه عنوان کرد و گفت: برنامه دشمن برای عدول مادران از وظیفه مادری و تبدیل آن ها به یک مانکن و یا عروسک دست آموز رسانه های و شبکه های فاسد غربی است تا در راستای امیال آن ها نقش آفرین شوند.

مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه با تاکید بر نقش بانوان در حوزه تربیتی جامعه، خاطرنشان کرد: هیچ مسؤولیتی مهمتر از تربیت فرزند برای مادران نیست و مادران مرکز و پناهگاه تربیتی کانون خانواده برای در امان ماندن از تیرهای زهرآگین ناتوی فرهنگی غرب هستند.

وی ادامه داد: تنها راه مبارزه و پیروزی بر اهداف غرب تغییر نگرش زنان است و باید سبک زندگی اسلامی در برابر هجوم گسترده فرهنگ غربی مورد تبلیغ و تبیین قرار بگیرد.

حجت الاسلام بابائیان دختران امروز را مادران فردای جامعه از نگاه فرهنگی ایرانی و اسلامی دانست و تصریح کرد: یکی از اثرات سبک زندگی غربی، توجه دادن به حضور بی قید و شرط بانوان در اجتماع و دور شدن از مسؤولیت مادری است تا جایگاه و ارزش مادری به تدریج کمرنگ و بی مقدار شمرده شود.

وی افزود: بانوان باید با ضمن آگاهی از وظایف دینی و اجتماعی خود با حفظ حریم عفاف و حجاب با اولویت دادن نقش تربیتی خود، نقش آفرین در حوزه های اجتماعی جامعه باشند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات