۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۵۱۳۴۳۸

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

برگزاری دوره تثبیتی در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر رودان، اعزام دانش آموزان زیارت اولی بندرعباسی به مشهد مقدس و بهره‌مندی ۱۲۲ نفر از تسهيلات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولايت از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام مهدیار زارع مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) رودان گفت: در دوره تثبیتی که بیش از یک ماه به طول می انجامد مشتاقان ورود به حوزه علمیه با مبانی حوزه علمیه جایگاه و نقش آن و همچنین اخلاق طلبگی آشنا می شوند.

وی افزود: این افراد که پس از ثبت نام و قبولی در آزمون کتبی پذیرفته شده اند دروسی همانند احکام، تجوید و قرائت قرآن و صرف را فرا می گیرند.

مدیر حوزه علمیه رودان تصریح کرد: اساتید مشاور و اخلاق از مرکز مدیریت قم به مدرسه اعزام می شوند تا جوانان متقاضی ورود به حوزه بیشتر با جایگاه حوزه و سربازی امام زمان آشنا شوند.

حجت الاسلام زارع با بیان اینکه درحال حاضر 150 طلبه در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان رودان مشغول تحصیل هستند گفت: دوره تثبیت با حضور 80 نفر از قبول شدگان در آزمون کتبی برگزار شد.

اعزام دانش آموزان زیارت اولی بندرعباسی به مشهد مقدس

اصغر بهرامی سعادت آبادی درحاشیه آیین بدرقه دانش آموزان گفت: نخستین کاروان سیاحتی  زیارتی دانش آموزان نخبه  علمی امروز یکم مرداد ماه از بندرعباس عازم مشهد مقدس شد.

وی افزود: فعالیت های اردویی ازجمله اهداف مهم تربیتی در نظام آموزش و پرورش بوده و اجرای آن در اوقات فراغت تابستانی باعث تجدید قوای جسمی و روحی دانش آموزان شده، همچنین با تقویت روحیه و ایجاد حس نشاط و شادابی، آنان را برای حضوری موفق تردر کلاس های درس آماده می سازد.

سعادت آبادی عنوان کرد: این اردوی سیاحتی زیارتی با برنامه منسجم، شامل شرکت در کارگاه های تربیتی، آشنایی با رفتارهای اردویی، بازدید از اماکن تاریخی، موزه ها، تفرجگاه ها و اماکن زیارتی همراه است.

وی بیان کرد: 44 دانش آموز نخبه علمی که امروز به سفر سیاحتی زیارتی مشهد اعزام شدند، برای نخستین بار توفیق زیارت امام رضا(ع) نصیبشان شده است.

توافق دانشگاه هرمزگان بادانشگاه های باری جهت انتقال فناوری و دانش

علی اکبر شیخی فینی رییس دانشگاه هرمزگان از توافق میان دانشگاه هرمزگان و دانشگاه های باری و پلی تکنیک استان پولیا جهت انتقال فناوری و دانش خبر داد.

وی افزود: با توجه به سند چشم انداز 20 ساله کشور گسترش همکاری های بین المللی میان دانشگاه های کشور با دانشگاه های دیگر کشورها امری اجتناب ناپذیر است.

شیخی فینی گفت: در این سفر دو نشست هم اندیشی با روسای دانشگاه های باری و پلی تکنیک استان پولیا برگزار شد.

رییس دانشگاه هرمزگان تصریح کرد: دانشگاه باری دارای سابقه 92 ساله است و در خصوص اجرای دوره های مشترک سطوح تحصیلات تکمیلی، تبادل استاد و دانشجو، اعزام دانشجویان دوره دکتری و ایجاد فرصت های مطالعاتی و نشر آثار و توسعه همکاری های علمی میان دانشگاه هرمزگان و باری تفاهمات خوبی در این سفر انجام شد.

وی بیان داشت: در این سفر در جهت همکاری علمی و فناوری میان دانشگاه هرمزگان و دانشگاه باری و انتقال فناوری و دانش توافق خوبی انجام شد.

بهره‌مندی 122 نفر از تسهيلات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولايت

سیاوش عامری مدير كميته امداد منطقه دو بندرعباس از بهره‌مندي 122 نفر نيازمند از تسهيلات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولايت خبر داد و گفت: تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در سرفصل‌های کارگشایی، اشتغال، درمان، جهیزیه و مسکن با کارمزد 4 درصد به نیازمندان و مددجویان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با هدف تحقق بانکداری اسلامی، ترویج سنت قرض‌الحسنه در جامعه و بهبود اشتغال تأسیس شده است، تصریح کرد: این صندوق با اتصال به شبکه بانکی، آماده ارائه خدمات به مردم است.

عامری ضمن دعوت از خیران برای سپرده‌گذاری در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، عنوان داشت: تسهیلات اشتغال صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تا سقف 350 میلیون ریال و سایر تسهیلات از جمله کارگشایی تا سقف 50 میلیون ریال به مددجویان نیازمند پرداخت می‌شود.

مدیر کمیته امداد منطقه دو بندرعباس خاطرنشان ساخت: فراهم کردن امکانات لازم برای توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده‌های نیازمند از طریق استعدادسنجی، مهارت آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اعطای وام در اولویت برنامه‌های کاری این نهاد است.

وی بیان کرد: در سه ماهه نخست اول سال جاری مبلغ یک میلیارد و 109 میلیون و 962 هزار ریال برای معیشت و سفره غذایی خانواده‌های تحت پوشش هزینه شده است که 100 درصد این مبلغ از محل کمک‌های مردمی بوده است.

عامری با بیان اینکه بالاترین میزان کمک‌های مردمی در ماه مبارک رمضان است، افزود: مبلغ 171 میلیون و 462 هزار ریال نقدی و 838 میلیون و 500 هزار ریال غیر نقدی و کالا و سبد غذایی بوده است.

مدیر کمیته امداد منطقه 2 بندرعباس ضمن تقدیر از همراهی همیشگی مردم سخاوتمند استان، خاطرنشان ساخت: امیدواریم با همکاری و مشارکت همه‌جانبه خیرین و اقشار مختلف مردمی بتوانیم سهم خوبی را در راستای خدمت‌رسانی به اقشار کم‌درآمد و مددجویان تحت حمایت این نهاد داشته باشیم./851/ت303/ب1

ارسال نظرات