۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۵۱۳۳۶۹
لحظاتی پیش؛

خادمان حرم حضرت معصومه وارد هرمزگان شدند

کاروان سفیران کریمه به منظور شرکت در برنامه های دهه کرامت لحظاتی پیش با استقبال گرم جمعی از مسؤولان و مردم وارد بندرعباس شدند.
کاروان سفیر کریمه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام مسلم پورجمالی رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس امروز در حاشیه مراسم استقبال از خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(س) در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور کاروان سفیران کریمه گفت: سفر خادمان آستان مقدس کریمه اهل بیت (ع) به هرمزگان با هدف شرکت در برنامه های دهه کرامت صورت گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم استان هرمزگان عاشق و محب اهل بیت(ع) هستند افزود: استقبال بی نظیرشان از خادمان اهل بیت (ع) موید این مطلب است.

رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس با اشاره به اهمیت آشنایی نسل جوان با آموزه های اهل بیت (ع)، تصریح کرد: ترویج و تعمیق فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) در جامعه و به ویژه در میان نسل جوان، آنها را در برابر توطئه های شوم دشمنان بیمه می کند.

حجت الاسلام پورجمالی با تاکید بر ضرورت آشنایی نسل جوان با دین و ائمه اطهار(ع) به ضرورت مخاطب شناسی در برخورد با جوانان و نوجوانان اشاره داشت و گفت: باید متناسب با شرایط روحی و روانی جوانان و با اخلاق و رفتار حسنه، آنان را با دین و ائمه اطهار(ع)آشنا کرد.

وی، مطالعه سیره و زندگی ائمه اطهار (ع) را عامل بزرگی برای هدایت نسل جوان ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: از آنجایی که کشور ما از سوی نفوذ رسانه‌های جمعی مانند ماهواره در خانواده‌ها مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته است، فطرت پاک جوانان ما فطرتمی طلبد تا این قشر را با سیره عملی ائمه اطهار(ع) بیش از پیش آشنا کرد.

رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس گفت: کاروان سفیران کریمه متشکل از یک سخنران، یک مداح و 2 خادم برای چهارمین سال متوالی به مناسبت دهه کرامت به استان هرمزگان سفر کرده است.

وی افزود: شرکت در آیین تجلیل از امامزاده واجب التعظیم حضرت سید مظفر(ع) در حرم مطهر این امامزاده در ظهر امروز، نخستین برنامه حضور کاروان سفیران کریمه در هرمزگان است که با مداحی رشیدی، مداح حرم مطهر حضرت معصومه(س) و سخنرانی حجت الاسلام علیپور همراه خواهد بود.

حجت الاسلام پورجمالی در ادامه به سفر کاروان سفیران کریمه به شهرستان میناب اشاره کرد و گفت: خادمین حرم حضرت معصومه(س) با حضور در این شهرستان در برنامه هایی که به همت کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی در قالب جشنواره آسمان هشتم تدارک دیده شده شرکت می کنند.

گفتنی است، هرمزگان از شش سال پیش در راستای تکریم از جایگاه حضرت معصومه(س) برنامه های متعددی نظیر پنج دوره همایش کریمه اهل بیت(ع) همراه با پیام مراجع تقلید، میزبانی از کاروان های در سایه سار کریمه، برگزاری سوگواره کریمه اهل بیت(ع) در کانون حضرت معصومه(س) روستای چاخرک بندرعباس طی دو سال گذشته، جشنواره کریمه آل الله در کانون فرقان روستای باغگلان میناب در چهار سال گذشته، اعزام بیش از هزار زائر اولی به قم طی سال های گذشته، اعرام 2 هزار و 400 جوان از مساجد سراسر استان به اردوی سفیران ولایت در قم طی شش سال گذشته، شرکت در غبارروبی و گلباران ضریح مطهر از سوی جوانان مساجد استان را اجرا کرده است./851/پ202/ب1

ارسال نظرات