۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۵۱۳۳۰۷
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قزوین:

غنی سازی علمی و مهارتی جوانان مهم ترین هدف برنامه های اوقات فراغت است

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد قزوین گفت: مهم ترین هدف از اجرای برنامه‌های اوقات فراغت غنی‌سازی و بهره‌مندی جوانان از آموزش‌ها و مهارت‌های مختلف است.
حجت الاسلام علی رمضانی

حجت الاسلام علی رمضانی، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به اهمیت اجرای برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: در ایام اوقات فراغت دانش آموزان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اجرای برنامه‌های آموزشی و هنری در تقویت روحیه خودباوری و ایجاد نشاط و شادابی در جوانان بسیار تاثیرگزار بوده است.

وی در ادامه با اشاره به محورهای برنامه‌های تابستانی افزود: برنامه‌های اوقات فراغت در قالب کلاس‌های قرآنی هنری ورزشی احکام مهارت‌های زندگی و اردوهای زیارتی و سیاحتی انجام می‌گیرد که شرکت کنندگان آن جوانان و نوجوانان بوده و برنامه‌ها متناسب با سلیقه و نیازهای آنها اجرا می‌شود.

مدیر مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در ادامه با بیان اینکه هدف از اجرای برنامه‌ها غنی سازی و بهره‌مندی جوانان از آموزش‌ها و مهارت‌های مختلف است اظهار کرد: برنامه‌های کانون‌های مساجد با رویکرد تقویت زمینه‌های اعتقادی و دینی و هم چنین آموزش مهارت‌های مختلف به جوانان و نوجوانان صورت می‌گیرد تا در آینده بتوانند با دنبال کردن ادامه آموزش‌ها به اهداف بالایی دست پیدا کنند.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر حضور جوانان و نوجوانان در برنامه‌های اوقات فراغت تاکید کرد: حضور جوانان و نوجوانان در مساجد و تقویت اعتقادات دینی آنها این قشر آسیب پذیر جامعه را در برابر تهاجمات فرهنگی و توطئه‌های دشمنان مصون می‌دارد از این رو ایام تابستان بهترین فرصت برای جذب جوانان به مساجد و مصون سازی آنها در برابر آسیب‌های اجتماعی است.

حجت الاسلام رمضانی در ادامه با اشاره به اجرای طرح قرآنی 1451 تصریح کرد: یکی از برنامه‌های قرآنی که در بیشتر کانون‌های مساجد اجرا می‌شود طرح قرآنی 1451  است که شروع آن از ماه مبارک رمضان با قرائت و تفسیر معنایی سوره ملک انجام شد و در حال حاضر هم قرائت و تفسیر معنایی سوره واقعه در کانون‌ها اجرا می‌شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اجرای برنامه‌های خود بتوانند گامی موثر و سازنده در جهت رشد و ارتقای فکری و علمی جوانان و نوجوانان برداشته و آنها را از مهارت‌ها و آموزش‌های سازنده بهره‌مند کرده تا در آینده بتوانند از آموخته‌های خود در جهت اعتلای فرهنگی جامعه استفاد کنند./873/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات