۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۵۱۳۲۵۶
آیت الله خاتمی:

 تخریب سپاه بیانگر ارزش والای این نهاد ولایی و انقلابی است

امام جمعه موقت تهران به هجمه دشمنان علیه سپاه اشاره کرد و گفت: حمله موشکی سپاه به مقر داعش در دیرالزور عامل تخریب سپاه از سوی دشمنان بود و این تخریب بیانگر ارزش والای این نهاد ولایی و انقلابی است. 
آیت اله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌الله سید احمد خاتمی امروز در حسینیه حداد بندرلنگه با اشاره به نقش کلیدی مردم در نهم دی سال 88‌ و مسیر پیروی از ولایت، امامت و خنثی‌سازی اهداف شوم فتنه‌گران، گفت: روشنگری و بصیرت ‌افزایی ویژگی بارز ائمه اطهار(ع) است و کسی که در برابر باطل ساکت باشد، تسلیم امر شیطان خواهد شد بنابراین نباید در جایی که حق و باطل مشخص است، بی ‌طرف باشیم.

وی با تأکید بر اینکه فتنه سال 88 نیز با زاویه گرفتن با ولایت فقیه ایجاد شد و براندازی نظام ولایی و ولایت ستیزی اساس این فتنه بود، افزود: قیام مردم انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی که پاسخ کوبنده‌ای به فتنه‌گران بود، از عبرت‌های تلخ و شیرینی برخوردار است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در زمان امام علی(ع) خیلی‌ها افتخار همراهی ایشان را داشتند، اما بعدها در مقابل ایشان ایستادند، تصریح کرد: در فتنه 88 نیز همین اتفاق افتاد و افرادی در آن حضور داشتند که روزی تابع ولایت بودند.

آیت الله خاتمی با تأکید بر اینکه بصیرت یک معنای عام دارد، گفت: فتنه گران در 9 دی سال 88، قصد داشتند علاوه بر به تاراج بردن سرمایه انقلاب و نظام اسلامی، کشور را ناامن نشان بدهند به همین دلیل در روز 9 دی ماه به هر مناسبتی آتش به پا می کردند، اما مردم به موقع وارد میدان شدند و به آن‌ها تو دهنی زدند و بساط فتنه را جمع کردند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه اهل بصیرت پس از گذشت ۳۰ سال می‌توانند پرچمدار انقلاب باشند،  افزود: دشمن اهدافی را در داخل و خارج از کشور دنبال می کند، نفوذ یکی از اهداف داخلی دشمن است، چراکه دشمنان درصدد هستند تا  با رنگ باختن باورهای دینی مردم به اهداف شوم خود در داخل کشور دست یابند، اما غافل از آنند که مردم ایران اسلامی، مردمی فهیم و ولایتمدار هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هجمه دشمنان علیه سپاه اشاره کرد و افزود: حمله موشکی سپاه به مقر داعش در دیرالزور عامل تخریب سپاه از سوی دشمنان بوده و این تخریب بیانگر ارزش والای این نهاد ولایی و انقلابی است. 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جایگاه شورای نگهبان و با بیان اینکه امروز تنگه نظام اسلامی شورای نگهبان است که امینانه وظیفه خود را انجام می دهد، گفت: قانون اساسی سه جایگاه برای شورای نگهبان تعریف کرده است.

آیت الله خاتمی ادامه داد: نخست طبق اصل 4 قانون اساسی، نظارت بر اسلامیت نظام در عرصه قوانین یکی از وظایف شورای نگهبان است ضمن آنکه طبق اصل 98 قانون اساسی تفسیر قانون و همچنین نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان، شورای اسلامی، ریاست جمهوری و همه پرسی از دیگر وظایف شورای نگهبان است.

وی با اشاره به نظارت استصوابی به عنوان دیگر وظیفه شورای نگهبان، اظهار کرد: این وظیفه از اول برای شورای نگهبان دشمن ساز بوده و از همان زمان امام راحل نیز اینگونه بوده است و معتقدم شورای نگهبان دستگاهی است که برای نظام مایه اطمینان است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در پایان تأکید کرد: گناه شورای نگهبان این است که در تنگه نظام ایستاده و اجازه ورود به دشمن از این تنگه را نمی دهد./۸۵۱/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات