۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۵۱۳۱۴۳
نماینده ولی فقیه در قزوین:

تمام تلاش دشمن از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: عده‌ای گمان می کنند که مشکلات کشور از طریق مذاکره با آمریکا و عمل به تعهدات برطرف خواهد شد اما غافل از اینکه طرف معامله دشمنی است که بویی از ایمان نبرده و تمام تلاشش این است که نظام مقدس جمهوری اسلامی را از میان ببرد.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین با اشاره به ولایت و سرپرستی خداوند متعال نسبت به مومنان گفت: خداوند همواره ولی و صاحب اختیار کسانی است که اهل ایمان و تقوا و عمل صالح هستند و پیوسته آنها را از تاریک‌های جهل و نادانی به سوی روشنایی‌های علم و آگاهی هدایت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به معنای ولایت خداوند متعال از منظر قرآن کریم افزود: وقتی خداوند متعال ولی و سرپرست مومنان باشد به معنای این است که کس دیگری نمی‌تواند سرپرستی آنها را بر عهده بگیرد زیرا خداوند انسان را صاحب اختیار آفریده است و با اختیار خود سرپرستی خداوند متعال را انتخاب می‌کند.

نماینده ولی فقیه در قزوین در ادامه با بیان اینکه همه انسان‌ها در عالم دارای ولی و سرپرست هستند اظهار کرد: بدون تردید همه انسان‌های عالم دارای ولی هستند پرهیزکاران خداوند متعال را ولی و سرپرست خود انتخاب می‌کنند زیرا می دانند که خداوند همواره آنها را از ظلمت‌ها به سوی نور هدایت و راهنمایی می‌کند امام کافران و منافقان ولایت طاغوت را پذیرفته و تحت امر آنها هستند.

وی در ادامه با اشاره به وعده عذاب الهی به منافقان ابراز کرد: کسانی که در ظاهر خود را مومن نشان داده اما در باطن کفر ورزیده و از دستورات شیاطین و طاغوت ها پیروی می‌کنند منافق محسوب شده و به خواری و ذلت کشیده خواهند شد و عذاب دردناکی از سوی خداوند متعال در قیامت در انتظار آنها خواهد بود.

این مفسر قرآن در ادامه عزت را تنها از جانب خداوند متعال دانست و تاکید کرد: عزت و ذلت امری است که تنها به دست خداوند است و کسانی که عزت را از غیر او جستجو می‌کنند به گمراهی و خواری کشیده شده و در نزد خلق و مخلوق جایگاهی نخواهند داشت از این رو انسان باید همواره به دنبال کسب عزت از جانب خداوند متعال باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه وجود منکرات و انجام آنها عزت‌مندی جامعه و انسان‌ها را از میان خواهد برد تصریح کرد: در جامعه بسیاری از امور جزء منکرات محسوب می‌شوند از جمله قرآن ستیزی و بی‌عفتی که متاسفانه دشمن در ترویج آن بسیار موشکافانه عمل کرده است از این رو هر کسی که منکری را در جامعه انجام داده و در تقویت آن می‌کوشد عزت خود را به مراتب از دست خواهد داد.

وی در پایان گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید کافران و منافقان هرگز نمی‌خواهند که به شما خیر و نیکی برسد عده‌ای گمان می‌کردند که بسیاری از مشکلات کشور از طریق مذاکره با آمریکا و عمل به تعهدات برطرف خواهد شد اما غافل از اینکه طرف معامله دشمنی است که بویی از ایمان نبرده و تمام تلاشش این است که نظام مقدس جمهوری اسلامی را از میان ببرد./873/پ202/ب1

ارسال نظرات