۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۵۱۲۶۹۵
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

نهضت علمی امام صادق آینده اسلام ناب را تضمین کرد

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از ششمین امام شیعیان به عنوان احیاگر اسلام ناب یاد کرد و گفت: امام صادق(ع) با اقدامات ارزشمند علی خود آینده دین و اسلام ناب را تضمین کرد.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در ساری برگزار شد، از ششمین امام شیعیان به عنوان احیاگر اسلام ناب یاد کرد و گفت: امام صادق(ع) با اقدامات ارزشمند علی خود آینده دین و اسلام ناب را تضمین کرد.

وی با بیان این که دستگاه حاکم همه توان خود را برای جلوگیری از تلاش های علمی و تبلیغی امام صادق(ع) به کار گرفت، افزود: اما نوع و شیوه کار تبلیغی ششمین امام شیعیان سبب فراگیر شدن مکتب تشیع در آن مقطع شد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تربیت بیش از چهار هزار شاگرد در دوران امامت ششمین امام شیعیان نشان دهنده اقدامات اثرگذار علمی در آن مقطع از سوی آن امام همام بود، تصریح کرد: اگر آن تلاش ها و از خودگذشتگی ها نبود امروز جامعه شیعی از این ظرفیت بالای علمی و فقهی برخوردار نبود.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که توطئه ها و نقشه های شوم جبهه نفاق علیه دین و ارزش های اسلامی هیچ گاه نتیجه نداد و به شکست انجامید، خاطرنشان کرد: امروز نیز با وجود گذشت چندین قرن از آن حوادث، اما جبهه نفاق با نقشه ها و توطئه های مختلفی تلاش می کند شیعه را در سطح جهان تضعیف و منزوی کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طرح انزوای شیعه در جهان که از سوی دشمنان و بدخواهان دنبال می شد با مقاومت، ایستادگی و همچنین هوشیاری جامعه شیعی به پرچم داری ایران اسلامی با شکست مواجه شد، اظهار داشت: امروز شیعه در میان حجم وسیعی از توطئه ها و نقشه های شوم از عزت و آبروی ویژه ای در جهان برخوردار است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان برای محو اسلام ناب، شیعه کشی را در کشورهای اسلامی به راه انداختند، تصریح کرد: متأسفانه برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی نیز دشمنان و نظام سلطه را در تحقق این توطئه شوم همراهی کردند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که اگر پایه گذاری نهضت علمی امام صادق(ع) نبود امروز فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی گسترش پیدا نمی کرد، گفت: امروز این فرهنگ ناب عامل سعادت و تعالی جامعه اسلامی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم دار ترویج فرهنگ تشیع در جهان است، تصریح کرد: اقداماتی که ایران اسلامی در راستای گفتمان سازی فرهنگ تشیع در جهان انجام داده به گسترش روز افزون این فرهنگ متعالی بسیار کمک کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن تصور می کند با تعضعیف و خدشه دار کردن جایگاه شیعه در جهان می تواند مانع جهانی شدن این فرهنگ اصیل شود، خاطرنشان کرد: شیعه با وجود این که در اقلیت به سر می برد، اما در عرصه های مختلف امروز پرچم داری می کند.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود با بیان این که ائمه معصومین(ع) محور وحدت و همدلی در جامعه اسلامی بودند، تصریح کرد: متأسفانه امروز عده ای به نام دین، پرچم دار تفرقه و اختلاف در جامعه دینی هستند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز آل سعود که خود را خادم الحرمین شریفین می داند به بازیچه دستان آمریکا و دیگر کشورهای غربی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: این کشور مدعی دفاع از اسلام و دین پرچم دشمنی با اسلام ناب و فرامین پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) را به دست گرفته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تفرقه و اختلاف در میان امت اسلامی سم مهلکی در راه رسیدن به تعالی و پیشرفت است، تصریح کرد: جامعه اسلامی برای از بین بردن نقشه های شوم دشمنان تنها نیازمند تقویت وحدت و همبستگی میان خود است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که کشورهای اسلامی باید بدانند که برای آمریکا و رژیم صهیونیستی شیعه و سنی هیچ تفاوتی ندارد و آنها تنها در پی حکومت بر کشورهای اسلامی منطقه هستند، خاطرنشان کرد: باید با وحدت و همدلی دست اجانب را از ممالک اسلامی کوتاه کنیم تا زمینه ای برای پیشرفت دولت های اسلامی فراهم شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که باید با بهره گیری از همه ظرفیت های دینی و فرهنگی موجود میراث دار پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) به ویژه رییس مذهب تشیع باشیم، تصریح کرد: امام صادق(ع) با آن نهضت فکری که به وجود آوردند آینده اسلام ناب را تضمین کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام صادق(ع) ثابت کردند که تنها راه مقابله با دشمنان سلاح علم و دانش است، افزود: امروز نیز کشورهای اسلامی باید برای مقابله با توطئه های دشمنان خارجی، ضمن تقویت وحدت درونی از هر گونه اختلاف و تفرقه که عامل ایجاد بحران است پرهیز کنند.

وی در ادامه سخنان خود به تلاش دشمنان در ترویج و گسترش فرقه های نوظهور در دوران امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: گسترش فرقه ها و بدعت های خطرناک در آن مقطع حساس سبب ايجاد بزرگترين تحول فکري و اعتقادي در جهان تشيع شد.

استاد حوزه علمیه مازندران، امام صادق(ع) را مشعل هدايتگر جامعه اسلامي دانست و خاطرنشان كرد: تشکيل دانشگاه و مراکز علمي و تربيت بيش از چهار هزار شاگرد نشان از عمق ديد امام صادق(ع) در عرصه سياسي و اجتماعي است./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات