۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۹
کد خبر: ۵۱۲۶۲۵
حجت الاسلام میرباقری:

شمارگان بالای رمان های خارجی در کشور جای شرمندگی دارد

استاد درس خارج حوزه با بیان اینکه سالانه بیش از ۸۴ میلیون جلد رمان عاشقانه خارجی با شمارگان بالا در کشور چاپ می شود، این رقم را برای یک کشور شیعی باعث شرمندگی خواند.
کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حمید میرباقری، استاد حوزه علمیه قم در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه ائمه (ع) ملجا احکام شرعی و محل رجوع احکام هستند، گفت: قرآن کریم از ائمه(ع) به عنوان پناهگاه و کهف الهی یاد می کند.

وی افزود: منظور از کهف در این جا سرچشمه هر چیزی است و امام علی(ع) در این زمینه در روایتی می فرمایند که اگر جایگاه خلافت و امامت از من غصب نمی شد برای اهل تورات، تورات را، برای اهل انجیل، انجیل را و برای پیروان قرآن، قرآن را که آنچنان هست معنا می کردم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: منظور امام علی(ع) این است که ایشان و تمامی ائمه معصوم(ع) برای کتب آسمانی و علوم وحیانی در ادیان مختلف به صورت کامل مسلط بوده و زبان کتب آسمانی را می دانند.

حجت الاسلام میرباقری با اشاره به اینکه در این عالم هرچه هست نزد خداوند است، ادامه داد: قرآن کریم بیان می کند که «وَالْجِبَالَ أَوْتَادا» یعنی کوه ها میخ های زمین هستند و زمین را از خطر لرزش ها و زلزله در امان نگه می دارند و اگر این چنین نبود زمین باکوچکترین زلزله به صورت کامل زیر و رو می شد.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) برای دین و مسلمانان مانند همین میخ ها هستند، گفت: این اهل بیت(ع) هستند که دین انسان را از خطر ترس، وحشت و لرزش در امان نگه داشته و سرچشمه وحی الهی هستند و دین را به گونه ای بر انسان عرضه می کنند که انسان دچار تردید و شک نشود و به عبارت دیگر اهل بیت(ع) دین مردم را از خطر اضطراب و شک در امان نگه می دارند.

وی با تأکید براینکه اگر تاریخ بعد از رحلت رسول خدا(ص) را بررسی کنیم درمی یابیم که در زمانی کوتاه حتی در زمان خلیفه سوم قبل از اینکه معاویه روی کار بیاید کار به جایی رسید که ابوسفیان بر سر مزار حضرت حمزه سید الشهدا(ع) می رقصید و بیان می کرد که آن چیزی که تو برای آن جان و خون دادی امروز در دست ماست و این طوفان وحشتناکی است که در مدت کوتاهی بعد از رحلت رسول خدا(ص) رخداد و کار به جایی رسید که بعدها مردم به جای رجوع به اهل بیت(ع) و امام علی(ع) به ابن عباس و سایرین مراجعه می کردند در حالی که اهل بیت(ع) به صورت مستقیم در دسترس آنها بودند.

حجت الاسلام میرباقری با اشاره به اینکه اگر مردم اندکی تاریخ را مطالعه کرده و از طوفان انحراف بعد از رحلت رسول خدا(ص) آگاه می شدند و جنایت ها و فسادهای یزید را که تنها به شرب خمر ختم نمی شد و حتی به زنای با محارم می رسید را می خواندند ارزش کار امام باقر(ع) و امام صادق(ع) به خوبی برای آنها آشکار می شد و متوجه می شدند که امام صادق(ع) کمر خمیده دین خدا را راست کردند و به عبارت دیگر باید دقت کرد که این اهل بیت(ع) بودند که در ادوار مختلف تاریخی کمر خمیده دین خدا را راست کردند.

وی با اشاره به اینکه علم در هر جا و در هر سرزمینی که باشد طلب آن برمؤمن واجب است، گفت: اما باید همیشه به خاطر داشته باشیم که علم واقعی در نزد اهل بیت(ع) است و نمی توان علم واقعی را از جای دیگری کسب کرد.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه برای یک کشور شیعی و مسلمان بسی جای شرمندگی است که سالانه بیش از 84 میلیون جلد رمان عاشقانه خارجی با تیراژ بالا در کشور به چاپ رسیده و در اختیار جوانان قرار بگیرد و آنگاه قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و احادیث امام صادق(ع) در یک چنین کشوری در مهجوریت باشد.

حجت الاسلام میرباقری با بیان ابن ابی الحدید سنی مذهب بیان می کند که بیش از صدها بار نهج البلاغه را خوانده است، یادآور شد: ابن ابی الحدید بیان می کند که هر بار که نهج البلاغه را خوانده باز چیز تازه ای از آن یاد گرفته است، آنگاه جوان شیعه ما حتی یکبار نهج البلاغه را  تورق نمی زند تا از حکمت ها و معارف عمیق این کتاب آسمانی آگاه شود و اصل نهضت علمی امام صادق(ع) این است که جوانان شیعه با یادگیری معارف اصیل اهل بیت(ع) بتوانند در جامعه اسلامی کمر خمیده دین را راست کنند./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات