۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۵۱۲۵۸۸
امام جمعه امیرکلا:

شبکه مردمی نظارتی شورای نگهبان یکی از نقاط قوت این نهاد است

امام جمعه امیرکلا یکی از نقاط قوت شورای نگهبان را ایجاد شبکه مردمی این نهاد دانست و گفت: حضور تعداد زیادی از چهره های شاخص انقلابی در قالب شبکه نظارت و بازرسی شورای نگهبان سبب افزایش قدرت نظارتی این نهاد شده است.
دیدار ناظران امین شورای نگهبان با نماینده آیت الله شاهرودی دیدار ناظران امین شورای نگهبان با نماینده آیت الله شاهرودی دیدار ناظران امین شورای نگهبان با نماینده آیت الله شاهرودی دیدار ناظران امین شورای نگهبان با نماینده آیت الله شاهرودی دیدار ناظران امین شورای نگهبان با نماینده آیت الله شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عبدالحسین بابایی، امام جمعه امیرکلا عصر امروز در دیدار اعضای شبکه نظارت شورای نگهبان این شهر با گرامیداشت سالروز تاسیس شورای نگهبان، گفت: خدمت شورای نگهبان به نظام جمهوری اسلامی خدمتی بنیادین و اساسی به ویژه در تایید شرعی بودن قوانین در کشور است.

وی افزود: حضورشش فقیه منصوب ولی فقیه در کنار شش حقوق دان منتخب مجلس شورای اسلامی یک مجموعه قوی حقوقی را برای ادامه مسیر متعالی انقلاب، هم در بعد قانون گذاری و هم در بعد نظارت بر انتخابات پدید آورده است.

نماینده آیت الله شاهرودی در مازندران با بیان این مطلب که نهادهای انقلابی موثر در مسیر انقلاب همواره مورد تهدید و فشار دشمنان قرار گرفته اند، تصریح کرد: عبارت ها و جمله های امام راحل در تایید و حمایت از نهاد شورای نگهبان منحصر به فرد است، ایشان یک نگاه ویژه به مجموعه شورای نگهبان داشت که این نوع نگاه از سوی مقام معظم رهبری هم همچنان ادامه دارد.

وی با تشریح این نکته که شورای نگهبان هم حافظ مشروعیت و هم مقبولیت در نظام جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: اگر نهاد بابرکتی مانند شورای نگهبان در کشور وجود نداشت، آسیب ها و خطرهایی نظیر انحراف و نابود شدن نهضت مشروطه برای انقلاب اسلامی پدید می آمد؛ اما با هوشیاری و نگاه بلند امام راحل و هیات نگارش قانون اساسی این مهم در چند اصل از اصول میثاق ملی کشور گنجانده شد.

حجت الاسلام بابایی یکی از نقاط قوت شورای نگهبان را ایجاد شبکه مردمی این نهاد بیان کرد و گفت: حضور تعداد زیادی از چهره های خدوم و شناخته شده انقلاب در قالب هیات های نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان سبب شد که گسترده فعالیت این نهاد افزایش یابد و این عزیزان با چشمان تیزبین خود فعالیت جریان های سیاسی را هم قبل از انتخابات و هم در حین انتخابات مورد رصد قرار دهند.

وی افزود: شورای نگهبان مورد اطمینان ملت بوده و آنها اعتمادی صد درصد به این نهاد و تصمیم های آن دارند.

امام جمعه امیرکلا با قدردانی از تلاش های انجام شده اعضای هیات نظارت و ناظران امین شورای نگهبان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری، تصریح کرد: انتخابات حق الناس است و ناظران امین با دقت باید مانع هر گونه سوء استفاده افراد سود جو و منحرف در عرصه انتخابات شوند.

وی ادامه داد: کسانی که به شورای نگهبان و نهادهای خدوم و اثر گذاری مانند سپاه پاسداران حمله می کنند، این نهادها را مانع رسیدن به اهداف و منافع خود می بینند؛ اما نهادهای انقلابی با حمایت های مردم هیچگاه تضعیف نمی شوند.

حجت الاسلام بابایی تاکید کرد: هدف دیگر از تضعیف و هجمه علیه شورای نگهبان، تضعیف انقلاب است تا در مسیر قدرتمند نظام اسلامی خلل ایجاد شود و این نهاد از رویکرد انقلابی خود فاصله بگیرد./1313/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات