۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۵۱۲۵۰۴

دومین نشست فصلی دبیران اقامه نماز استان قم برگزار شد

دومین نشست فصلی دبیران اقامه نماز استان قم با حضور مدیرکل اوقاف و جمعی از دبیران اقامه نماز استان در امامزاده عبدالله برگزار شد.
دبیران اقامه نماز استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین نشست فصلی دبیران اقامه نماز استان قم پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام حسینی مقدم مدیر کل اوقاف و محمد خامه یار مدیر ستاد اقامه نماز و جمعی از دبیران اقامه نماز نهادهای استان قم در امام زاده عبدالله(ع) برگزار شد.

در ابتدای این نشست خامه یار با تسلیت شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: برای اقامه نماز در سطح کشور و برای تمام نهادها نمی توان نسخه واحدی پیچید و باید هر نهاد در هر کجای کشور برای خود برنامه ریزی داشته باشد.

وی با بیان این که تمام بانک ها موظف هستند که برنامه اقامه نماز داشته باشند، گفت: دستگاه هایی که ارباب رجوع زیادی در بخش بانوان دارند باید در کنار دبیر اقامه نماز از خواهران فعال فرهنگی هم برای پاسخگویی به نیاز خواهران استفاده کنند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم افزود: پیشنهاد من این است که ستاد اقامه نماز با همکاری دستگاه هایی مانند اوقاف و کمیته امداد و آموزش و پرورش باید برنامه های اردویی دو روزه برای دانش آموزان برگزار کنیم و معارف نماز را از مراحل ابتدایی به دانش آموزان آموزش دهیم.

در ادامه حجت الاسلام حسینی مقدم مدیرکل اوقاف استان قم با تسلیت شهادت امام صادق(ع) به آغاز دهه کرامت اشاره کرد و گفت: روز 5 ذی القعده روز بزرگداشت امام زادگان است که صاحبات کرامت هستند.

وی با بیان این که بزرگترین نعمت هایی که خداوند به انسان عطا کرده است نعمت کرامت است، افزود: امام زادگان در مسیر کرامت قرار دارند و هر کدام از امام زادگان یک میوه و ثمره از درخت طوبای امامت است و هرکسی می خواهد به اهل بیت(ع) احترام بگذارد باید به فرزندان آنها که امامزدگان هستد احترام بگذارد.

حجت الاسلام حسینی مقدم با اشاره به هجمه فرهنگی دشمن بر علیه ارزش های اصیل اسلامی اظهار داشت: امام زادگان منشأ خیرات و برکات برای مردم هستند و باید والدین به فرزندان خود بیاموزند که چگونه امامزادگان را تکریم کنند.

در ادامه حجت الاسلام گلدوست، امام جمعه سلفچگان با اشاره به آسیب های ناشی از عدم حضور روحانیان در روستاهای کوچک ابراز داشت: ما با تلاشی که انجام داده ایم توانستیم یک شب در هفته به تمام روستاهای منطقه سلفچگان روحانی اعزام کنیم و مردم را با مسائل شرعی خود آشنا کنیم.

وی افزود: ما در طی چهار سال توانستیم پرداخت  ذکات این منطقه را چندین برابر کنیم که این کار از طریق استفاده زکات در بخش خدمات عمومی روسای محل سکونت مردم بود و مردم آثار پرداخت زکات را مشاهده کردند و به پرداخت آن تشویق شدند.

گفتنی است در پایان این نشست مراسم غبار روبی از ضریح امام زاده عبدالله (ع) برگزار شد./843/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات