۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۵۱۱۷۰۶

بزرگ‌ترین معروف در نگاه شهید حجت الاسلام تقوی

فرزند شهید حجت الاسلام سید مهدی تقوی با بیان این‌که پدرم همواره در حال تبلیغ مبانی دین اسلام بود، از رهنمودهای رهبر انقلاب به عنوان بزرگ‌ترین معروف نزد پدر شهیدش نام برد.
مراسم تجلیل از فعالان امر به معروف و نهی از منکر استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام تقوی عصر امروز در همایش امربه‌معروف و نهی از منکر که در سالن کوثر اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد به تشریح سیره عملی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی تقوی در احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر پرداخت و اظهار داشت: هرچند تبلیغ لسانی امربه‌معروف و نهی از منکر بخش عمده‌ای از این فریضه است، اما شهید تقوی از ابتدای طلبگی و در سال‌های دفاع مقدس روحیه برخورد و تذکر با عمل حرام را سرلوحه تمام برنامه‌های خود قرار داده بودند.

فرزند شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی تقوی بابیان این‌که پدرم همواره در حال تبلیغ مبانی دین مبین اسلام بود، ابراز داشت: پدرم همواره در سبک زندگی خود امربه‌معروف و نهی از منکر را اولویت تمام امور فردی و اجتماعی خویش قرار داده بود این در حالی بود که در برهه‌های علمی نیز به حقیقت این فریضه الهی پایبندی خود را ثابت کرد.

وی ادامه داد: شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی شخصیتی خودساخته بود؛ بر این اساس در تجربه شخصی که از سبک زندگی پدرم شاهد بودم تصور می‌کنم که حضور شخصیت‌های خودساخته و پایبند به مبانی شرع مقدس اسلام می‌تواند نقش ویژه‌ای را در حل مسائل اجتماعی ایفا کند.

حجت‌الاسلام تقوی به مسئولیت‌های اجرایی شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی اشاره کرد و گفت: عنوان‌هایی که پدرم ممحض به خدمت در مسیر آن بود مستقیماً با عناوین قرآنی همراه بود؛ بر این اساس همواره در محیط اداری ایشان با ادبیات یک پدر دلسوز به کارمندان خود حفظ و عمل به مبانی شرع مقدس اسلام را تذکر می‌دادند.

وی افزود: در زمان‌هایی که به دلیل مشکلات اقتصادی خیلی از ارگان‌ها تعدیل نیرو می‌کردند شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی با همه کارمندان به مشورت می‌نشست و با کاهش سطح حقوق با رضایت همه سعی در حفظ زمینه‌های کار و اشتغال برای زیردستان خود داشت.

حجت‌الاسلام تقوی در پایان با اشاره به نگاه گسترده شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی اشاره کرد و گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر در ادبیات پدرم همواره حل ریشه‌ای مسئله بود و دائماً در این زمینه به همه مشاوره می‌دادند؛ این در حالی است که بزرگ‌ترین معروف‌ها از منظر پدرم رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بود.

خاطرنشان می‌شود شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی  چندی پیش در حادثه تروریستی تهران به مقام رفیع شهادت دست یافت./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات