۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۵۰۹۱۲۵
استاد بهرام پور:

آفرینش مرگ پیش از آفرینش حیات است

مفسر قرآن کریم با تصریح بر این که از منظر مبانی علمی قرآن کریم ارزش مرگ در برابر حیات میلیون ها بار بیشتر است، گفت: آفرینش مرگ پیش از آفرینش حیات است.
استاد بهرام پور | آفتاب شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابوالفضل بهرام پور امروز در برنامه آفتاب شرقی که با موضوع معارفی از قرآن شبکه یک سیما پخش شد با تکیه بر معارف آیاتی از سوره مُلک به تبیین مبانی آن پرداخت و اظهار داشت: خداوند متعال در آیه یک سوره مُلک فرموده است«تَبَارَكَ الَّذِي بِيَدِهِ الْمُلْكُ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ؛ بزرگوار [و خجسته] است آنكه فرمانروايى به دست اوست و او بر هر چيزى تواناست».

مؤسس دفتر ترجمه و تفسیر دار القرآن و سازمان تبلیغات اسلامی تهران به تبیین مفهوم واژه«تَبَارَكَ » در اولین آیه سوره مُلک پرداخت و عنوان داشت: منظور از این که گفته شده خداوند تبارک است یعنی علم و قدرت خداوند متعال بی پایان و غیر قابل احصاء است.

مفسر برجسته قرآن کریم  با تاکید بر وسعت قدرت و علم آفریدگار عالم، ادامه داد: آنچه که ما از قدرت خداوند متعال در آفرینش آسمان ها و زمین می بینیم تنها گوشه ای از قدرت بی پایان خداوند است.

استاد بهرام پور در ادامه به متن آیه دوم سوره ملک استناد کرد و گفت: خداوند متعال در این آیه فرموده است«الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَهُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ؛ همانكه مرگ و زندگى را پديد آورد تا شما را بيازمايد كه كدامتان نيكوكارتريد و اوست ارجمند آمرزنده».

کارشناس رسانه ملی با اشاره به این که در آیه دوم سوره ملک 2 نکته برجسته وجود دارد، ابراز داشت: اولین نکته این که چرا آیه مبارکه فرموده است که خدا مرگ را آفرید! سؤال اساسی این است که مگر مرگ هم نیاز به آفریدن دارد؟ این در حالی است که دومین نکته مهم این آیه شریفه عبارت است از این که چرا آفرینش مرگ پیش از آفرینش حیات آمده و بر این حقیقت در این آیه مبارکه تاکید شده است.

استاد بهرام پور با تصریح بر این که از منظر مبانی علمی قرآن کریم ارزش مرگ در برابر حیات میلیون ها بار بیشتر است، گفت: باید توجه داشت که خداوند متعال بهترین بندگانش را بر مدار همین نعمت از هویت زندگی دنیایی جدا کرده است تا در بهشت برین جاودانه زندگی کنند.

مؤسس دفتر ترجمه و تفسیر دار القرآن و سازمان تبلیغات اسلامی تهران با تاکید بر این موضوع که هویت مرگ ترسناک نیست، تصریح کرد: مؤمن باید از گناه کردن هراس داشته باشد چرا که هویت گناه به مرگ وحشت می بخشد.

استاد بهرام پور در توضیح نهایی آیه دوم سوره مُلک ادامه داد: خداوند متعال در این آیه می فرماید مرگ و زندگی را نیافریدم مگر آنکه بر مدار آن انسان را بیازمایم./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات