۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۵۰۸۰۵۹
نایب رییس مجلس اعلای اسلامی لبنان:

برخی کشورهای اسلامی در حمایت از تروریسم تجدیدنظر کرده‌اند

یکی از روحانیان لبنان تأکید کرد که برخی کشورهای اسلامی نسبت به حمایت از تروریسم تجدیدنظر کرده اند.
شیخ علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از جمعیت قولنا و العمل این کشور دیدار و با شیخ احمد القطان رییس این جمعیت در منطقه برالیاس گفت وگو کرد.

وی در این دیدار با تأکید بر اینکه شیعه و سنی دو بال امت به شمار می آیند، گفت: تعدد مذاهب و قومیت ها یک ثروت به شمار می آید که برخی جریان ها از آن در راه نامطلوب استفاده می کنند. در این دیدار بر اینکه همه ما یک پیکر بوده و در یک وطن زندگی می کنیم، تأکید ورزیده و اعتقاد داریم که لبنان به همگان تعلق دارد و با توافق و همکاری میان قشرهای مختلف پیشرفت می کند.

این روحانی لبنانی مشکل کنونی کشور را اقتصادی و اجتماعی توصیف کرد و افزود: خطر برای همه مذاهب و طوایف است و نباید آن را متعلق به یک مذهب و طایفه و گروه دانست. خطر اصلی ما نیز دشمن صهیونیستی است که همچنان قدس شریف و فلسطین را اشغال کرده، به یهودی سازی ادامه می دهد و به آواره کردن ملت فلسطین می پردازد.

شیخ الخطیب خاطرنشان ساخت: جنایت های اسرائیل در پرتو گسترش رسانه های جمعی از هیچ کس پوشیده نیست و برادران ما در فلسطین نه عید دارند و نه از یک زندگی معمولی برخوردار هستند اما با وجود این مسائل در اوج عزت و کرامت زندگی کرده و با صداقت و ثبات به مقاومت می پردازند.

عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان بر لزوم تمرکز تلاش ها بر مقابله با خطر دشمن صهیونیستی و تکفیری تأکید کرد و ادامه داد: امروزه مشاهده می کنیم کسانی که در تشکیل تروریسم نقش داشتند به برائت از این پدیده می پردازند که یک اقدام مثبت محسوب می شود. برخی کشورهای اسلامی که از تروریسم حمایت می کردند در حال تجدیدنظر هستند و حداقل اینکه ادعای مبارزه با تروریسم را سرمی دهند.

قطب نمای ما همواره به سوی فلسطین است

شیخ احمد القطان نیز عید فطر را فرصت مناسبی برای وحدت امت اسلامی و متوجه شدن به نبرد با دشمن واقعی دانست و گفت: دشمن اسرائیلی، آمریکایی و استکبار جهانی با کاشت بذر فتنه میان پیکر امت واحده درصدد تحقق اهداف خود هستند.

وی بیان داشت: امت اسلامی بر خلاف رغبت کینه توزان همچنان یکپارچه مانده و مسلمانان شیعه و سنی یکدست و یکدل به مقابله با همه کسانی می پردازند که درصدد ضربه زدن به امت هستند. ما یقین داریم که این دشمن صهیونیستی است که به وسیله مزدوران خود در حال تفرقه افکنی میان مسلمانان است.

این روحانی اهل تسنن افزود: قطب نمای ما همواره به سوی فلسطین و حامیان این سرزمین است و در کنار همه جنبش های مقاومت در فلسطین و لبنان و هر سرزمینی که می خواهد با اشغالگران مبارزه کند، ایستاده ایم./980/ب901/د

ارسال نظرات