۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۵۰۷۸۸۱
تولیت حوزه علمیه امام حسین شهرری:

اطاعت از ولی براساس آیات الهی بر همگان واجب است

تولیت حوزه علمیه امام حسین(ع) شهرری گفت: قرآن کریم اطاعت از ولی را امری واجب بیان می‌کند مردم مومن و انقلابی در همه عرصه‌ها باید از ولی فقیه اطاعت کرده و مطیع فرامین ایشان باشند.
مازنی مازنی مازنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید رضا حسینی مازندرانی، تولیت حوزه علمیه امام حسین(ع) شهرری، امروز در خطبه نماز عید سعید فطر که در مسجد امام حسین(ع) شهرری، گفت: مومن با بهره بردن از معنویت ماه مبارک رمضان تقوا و توشه معنوی برای مابقی ایام سال ذخیره می‌کند.

وی افزود: انسان متقی با درک و قوه تشخیص بالا خوب را از بد تمییز داده و تنها در مسیر سعادت و رستگاری گام بر می‌دارد.

آیت‌الله حسینی مازندرانی با تاکید بر اینکه انسان با تقوا در همه حال خود را در محضر خداوند می‌بیند، بیان داشت: مومن در خلوت و جلوت از گناه پرهیز کرده و در مخیره خود نیز به انجام گناه فکر نمی‌کند.

تولیت حوزه علمیه امام حسین(ع) شهرری درباره اینکه اطاعت از پیامبر اعظم(ص) و جانشینان به حقش بر همگان امری واجب است، گفت: قرآن کریم اطاعت از ولی را امری واجب بیان می‌کند بنابراین مردم مومن و انقلابی در همه عرصه‌ها باید از ولی فقیه اطاعت کرده و مطیع فرامین ایشان باشند همچنان که تا به امروز غیر از این نبوده است.

استاد اخلاق با هشدار به اینکه مومن هرگز به دشمن اعتماد نمی‌کند، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب بارها مسؤولان را از عواقب نامناسب و ناگوار اعتماد به دشمنان به ویژه آمریکا و استکبار جهانی برحذر داشتند. هرچند برخی با کم بصیرتی در دام گفتگو با آمریکا قرار گرفتند و ماجرای برجام، حقیقت پلید آمریکا و صهیونیست‌ها را برای آنان روشن کرد.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به حماسه حضور مردم در روز قدس، گفت: مردم استکبار ستیز روزه دار در روز قدس حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان دادند، لازم به ذکر است که حواشی روز قدس مورد تایید رهبر معظم انقلاب و مردم انقلابی نیست و در نظر افراد مومن توهین به افراد مردود است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روز قدس، روز وحدت و همدلی مسلمانان جهان است در این روز فریاد امت اسلامی یکپارچه و منسجم علیه آمریکا، اسرائیل و صهیونیست‌ها سرداده می‌شود./۲۰۲/۸۱۳/ب۱

ارسال نظرات