۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۵۰۷۸۳۴
مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی:

هیچ چیز به اندازه رفتار خوب ما را به خدا نزدیک نمی کند

حجت الاسلام نظافت گفت: هیچ دینی به اندازه اسلام، اجتماعی نیست و هیچ چیز به اندازه رفتار خوب با خلق خدا، ما را به خدا نزدیک نمی کند.
حجت الاسلام نظافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد جواد نظافت، مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) امروز در نشست اخلاقی ماه مبارک رمضان در اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: یکی از درس های ماه مبارک رمضان، درس دعا است که نشان از فقر وجودی انسان دارد.

وی با تأکید براینکه انسان نباید فراموش کند همواره محتاج خداوند است، سرمستی پول، قدرت، ثروت و مسائل دنیوی از این دست را حجاب توجه انسان به فقر وجودی اش نسبت به خدا برشمرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه شریفه «وَقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْۚ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِي سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِينَ»، درباره اهمیت دعا تصریح کرد: خداوند در این آیه می فرماید آن ها که از «دعا» روی می گردانند، داخل آتش می شوند؛ استفاده از لفظ دعا نشان می دهد مخ عبادت، دعا است.

حجت الاسلام نظافت با اشاره به اینکه انسان حتی در  اوج نعمت و شادی هم نباید از ذکر و شکر خدا غافل باشد افزود: در دعا مهم است بدانیم که چه از خدا بخواهیم؛ در روایات ائمه اطهار(ع) سفارش شده در دعا همتتان بالا باشد و کم یعنی دنیا را نخواهید، اگر هم خواستید آن را با حسنات دنیا قید بزنید.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) گفت: در روایات آمده است، سه چیز است که اکر خداوند به کسی بدهد، در واقع حسنه دنیا داده است؛ قلب ذاکر، زبان شاکر و همسر یاور در امر دنیا و آخرت.

وی یادآور شد: اسلام می خواهد همسران برای یکدیگر یار و همراه باشند و روابط بین آن ها انسانی و الهی باشد؛ هیچ دینی به اندازه اسلام، اجتماعی نیست و هیچ چیز به اندازه رفتار خوب با خلق خدا، ما را به خدا نزدیک نمی کند.

حجت الاسلام نظافت با بیان اینکه همسران یاور، یکدیگر را به خوبی ها و فضایل سفارش می کنند، ادامه داد: چشیدن لذت عبادت از دیگر مواردی است که باید در دعا از خدا بخواهیم؛ اگر خدا لذت عبادت را به ما بدهد انسان به نان خشک اکتفا می کند.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: در مقابل از خدا بخواهیم حال بد یعنی لذت نبردن از گفت و گو با خدا، یاد مرگ نبودن، پر کینه بودن دل و مسائلی از این دست را از ما دور کند./۲۰۲/۹۳۰/ب۱

ارسال نظرات