۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۰۷۶۸۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

حیا و عفاف زیربنای گسترش حجاب در جامعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به تقدم حیا و عفاف بر حجاب، گفت: عفاف زیربنای حجاب بوده و اگر عصمت، خودنگاه‌داری و خودکنترلی ایجاد شود، حجاب در جامعه گسترش خواهد یافت.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست بنیاد عفاف و حجاب استان با اشاره به روز پایانی ماه رمضان و در پیش بودن عید سعید فطر، بر حفظ دستاورد ماه رمضان در طول سال تأکید کرد.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان برای مؤمن غنیمت و سرمایه است، اضافه کرد: خداوند سرمایه‌ای به ما داده تا در طول سال از این سرمایه سود و بهره به دست بیاوریم؛ به همین دلیل باید لباس تقوای ماه رمضان را حفظ کرده و آن را سرمایه کار و زندگی خود کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی که رییس بنیاد عفاف و حجاب استان خراسان شمالی هم هست، در ادامه با اشاره به تقدم حیا و عفاف بر حجاب، اظهار کرد: عفاف زیربنای حجاب بوده و اگر عصمت، خودنگاه‌داری و خودکنترلی در جامعه ایجاد شود حجاب در جامعه گسترش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه عفاف حیا و حجاب سه مقوله هستند در حالی که ما بیشتر به حجاب می‌پردازیم، خاطرنشان کرد: اگر به دو مقوله عفاف و حیا بیشتر پرداخته شود حجاب اصلاح می‌شود؛ زیرا حجاب شاخه‌ای است که از ریشه عفاف و حیا شکل می‌گیرد؛ لذا باید به ریشه‌ها بیشتر توجه کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ‌سازی بیشتری در این زمینه صورت گیرد، افزود: بنیاد عفاف و حجاب هم باید به ریشه‌ها بپردازد تا شاخه‌ها به خودی خود رشد کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه عصمت گوهر گران‌بهایی برای زن و مرد است که باید محفوظ بماند، تصریح کرد: عصمت نقش بازدارندگی از گناه و حفاظت کنندگی در برابر آلودگی‌ها را دارد.

وی با اشاره به رسالت بنیاد عفاف و حجاب در جامعه، اظهار کرد: شاید اهداف بنیاد عفاف و حجاب با اهداف برخی از ستادها و بنیادهای دیگر تداخل داشته باشد؛ اما قرار است همه نگاه‌ها و برنامه‌ها در این محور جمع‌بندی شده و کار درزمینهٔ عفاف و حجاب به‌صورت اساسی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید در استان تحول فکری و عملی درزمینهٔ حجاب و عفاف ایجاد شود، افزود: در این راستا لازم است اقدامات از ریشه شروع شده و فعالیت‌های فرهنگی را از مهدکودک‌ها و دبستان‌ها شروع کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با بیان اینکه باید بر روی پایه‌های فرهنگی سرمایه‌گذاری کرده و پای‌بست‌ها را محکم کنیم، گفت: ضروری است راهکارهای نهادینه کردن عفاف و حجاب در جامعه احصا و با برنامه‌ریزی درست و اصولی اجرایی شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات