۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۰۷۶۵۹
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان تبیین کرد؛

نقش مال حرام در به وجود آمدن طلاق

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نخوردن مال حرام راهی برای قرب الهی است، گفت: کثرت طلاق و دعواهای خانوادگی ناشی از مصرف مال حرام است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم شب گذشته در حسینیه همدانی ها گفت: قلب ظرف کلام الهی و فرستادگان اوست.

وی افزود: اصلاح قلب ضامن تندرستی اعضا و جوارح است و بیماری آن به طور قطع امور اعضا و جوارح را تحت الشعاع قرار داده و بی سروسامان خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه قلب محل انبار مواد مصرف کننده اعضا و جوارح است، ابراز کرد: اعضا و جوارح انسان از امور ذخیره شده در قلب استفاده می‌کنند و تخلفی در این امر صورت نمی‌پذیرد.

استاد حوزه علمیه قلب کفار و مشرکان را بیمار بیان کرد و گفت: کفار و مشرکان چون بنای درمان ندارند خداوند در قیامت به سبب اصراری که به دشمنی خداوند و اولیای او داشتند آنها مجازات خواهد کرد.

این خطیب مشهور رذائل اخلاقی را از بیماریهای قلب دانست و بیان داشت: پاداش نیکیها نیکی است، خداوند در قیامت به کسانی که خلق نیکو داشتند پاداش خواهد داد. شکر نعمت از اخلاق نیکوی بندگان پرهیزکار است.

وی افزود: برخی انسان ها نه تنها نعمت الهی را به جای نمی‌آورند بلکه هنگامی که از وحدانیت الهی چیزی می‌شنوند قلبشان سراسر تنفر از خدا می‌شود زیرا قلب آنان بیمار است.

این مفسر قرآن کریم اضافه کرد: بیماری قلب، اعضا و جوارح را به سمت گناه سوق می‌دهد بنابراین قلب ریشه تباهی‌ و سعادت انسان است. کلام الهی نور و نابود کننده هرگونه ظلمت و تباهی است کسانی که در روشنایی قلبشان زندگی می‌کنند رستگاران قیامت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: نخوردن مال حرام راهی برای قرب الهی و کثرت طلاق و دعواهای خانوادگی در جامعه ناشی از مصرف مال حرام است./202/813/ب1

ارسال نظرات