۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۵۰۷۶۲۷
آیت الله میرباقری:

سبک زندگی مؤمنانه جدا از سبک زندگی کافران است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فراعنه امروز که دنیا را جهنم کرده اند و با توحید مبارزه می کنند، کفر را به شیوه سبک زندگی تغییر می دهند، گفت: چرا که سبک زندگی مؤمنانه جدا از سبک زندگی کافران است.
آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله محمدمهدی میرباقری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز سوم تیرماه در جمع زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع)، گفت: برخی در این عالم کاری را انجام می دهند که اخلاق بد به صورت خوب و خوبی ها به صورت بدی ها جلوه کند.

وی با بیان اینکه اقامه شرک به این معناست که فرهنگ بت پرستی را در عالم ایجاد می کنند، اظهار کرد: اگر بت های سنگی و چوبی را از این افراد بگیرند دوباره بت های دیگر ایجاد می کنند تا مردم به بت پرستی مجبور شوند. 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم در ادامه افزود: اقامه به معنای پوک کردن ارزش های الهی و اخلاق مادی را جایگزین اخلاق معنوی کردن است که در این راستا برخی کارهای بد را انجام می هند برخی اشاعه و دیگران فرهنگ آن را درست می کنند.   

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با طرح این پرسش که چطور می شود در جامعه ای که منکر را معروف می داند، امر به معروف و نهی از منکر کرد، گفت: در این جامعه بایستی جلوی اقامه کنندگان گناه را گرفت.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که به عنوان مثال بی حجابی در جامعه پسندیده و عرف می شود و به آن اسم آزادی می دهند، اظهار کرد: در واقع این کار طاغوت است که برای رسیدن به منافع اقتصادی زنان را به محیط بازار آوردند و از طرفی به این فکر افتادند که از جاذبه های زنانه برای مصرف بیشتر استفاده کنند.

آیت الله میرباقری با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) درباره تعریف معروف، گفت: در واقع معروف حضرت علی(ع) است و کسانی که به امیرمؤمنان(ع) ظلم کردند آنان منکر حقیقت هستند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان اینکه ظلمات به معنای گناه، شرک و رذائل است، تصریح کرد: از طرفی ولایت الله محیط تصفیه انسان است.

وی با بیان اینکه فراعنه امروز که دنیا را جهنم کرده اند و با توحید مبارزه می کنند، آنان کفر را به شیوه سبک زندگی تغییر می دهند، اظهار کرد: چرا که سبک زندگی مؤمنانه جدا از سبک زندگی کافران است.

آیت الله میرباقری افزود: اولیای طاغوت می خواهند عالم را میکده کنند که مردم غرق در دنیا شوند و به همین دلیل رسانه های دنیای امروز خبری جز مستی ندارند و کلیسای آنها هم میکده است./934/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات