۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۵۰۷۶۲۵
حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی:

حوزه های علمیه و علما مورد توجه و نظر امام زمان هستند

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: حوزه های علمیه، مراجع تقلید، فقها و بزرگان دین، همه این ها مورد توجه و نظر امام زمان(عج) در طول غیبت تا به حال بوده و هستند.
محمدحسن صافی گلپایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن صافی گلپایگانی در بیست و هشتمین جلسه از سلسله جلسات «تفسیر آیات مهدوی» در دارالزهراء(س) قم با اشاره به آیه 40 سوره مبارکه توبه اظهار داشت: این آیه شریف به زمان ظهور امام زمان(عج) اشاره دارد که در آن زمان، خدای متعال کلمه خود را در حد بالا قرار می دهد و دشمنان را نابود خواهد کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند، زمانی که من را به آسمان هفتم عروج دادند و از آن جا به «صدرة المنتهی» رفتم و از آن به «حُجُب نور» رسیدم، خدای متعال با من صحبت کردند.

وی ادامه داد: خدای متعال در بخشی از صحبت هایی که با رسول اکرم(ص) داشتند فرمودند، به برادر تو راضی می شوم که علی بن ابی طالب(ع) خلیفه و جانشین بعد از تو باشد؛ امیرالمؤمنین علی(ع) حجت من بر بندگان و امام برای خلق و پیشوای همه خلق حضرت علی(ع) است؛ اولیای من از دشمنان، به واسطه امیرمؤمنان علی(ع) مشخص می شوند؛ هر که با علی بن ابی طالب(ع) باشد از دوستان من و هر که راه غیر او را انتخاب کند، از دشمنان من است.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی با بیان این که به واسطه امیرالمؤمنین علی(ع) دین الهی اقامه می شود، گفت: غیر از حضرت علی(ع) فرد دیگری حقیقت دین را درک نکرده بود و همین باعث شد که دین مبین اسلام پس از رحلت رسول خدا(ص) منحرف شود.

وی حفظ حدود دین مقدس اسلام را وابسته به امیرمؤمنان علی(ع) دانست و افزود: احکام دین مبین اسلام به واسطه امیرالمؤمنین علی(ع) نفوذ و گسترش پیدا می کند و خدای متعال به واسطه رسول اکرم(ص)، حضرت علی(ع) و اهل بیت(ع) بندگان خود را رحم می کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم به آباد شدن زمین پس از ظهور امام زمان(عج) اشاره و تأکید کرد: منظور از آباد شدن زمین این است که به واسطه وجود مقدس حضرت حجت(عج)، همه مردم جهان تمجید خداوند متعال را می کنند و به تسبیح پروردگار مشغول می پردازند.

وی یادآورد شد: خداوند در آیه 40 سوره مبارکه توبه می فرمایند، به خاطر وجود مقدس امام زمان(عج)، کلمه کسانی که به من کافر شدند را در پایین قرار می دهم، به این معنی که آن ها را نابود می کنم و کلمه خود را که همان امر خدای متعال باشد، در بلندی و مرتبه بالای عظمت قرار می دهم و به وسیله وجود حضرت حجت(عج)، بندگانم را به علم، نور و حکمت زنده می کنم و گنج های زمین را بیرون می آورم.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی تصریح کرد: پس از ظهور حضرت مهدی(عج) اسرار زمین ظاهر و هویدا می شوند و فرشتگان به عنوان یاران امام زمان(عج) به زمین می آیند تا زمین گسترده از عدل و داد شود.

وی وجود مقدس امام زمان(عج) را سبب رحمت و امنیت برای زمینیان عنوان کرد و ادامه داد: حضرت حجت(عج) سبب نزول نعمات و برکات است و مشکلات بسیاری از شیعیان در عصر غیبت به دست مبارک ایشان برطرف می شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود، تصریح کرد: حوزه های علمیه، مراجع تقلید، فقها و بزرگان دینی، همه مورد توجه و نظر امام زمان(عج) در طول غیبت تا به حال بوده اند؛ مرحوم آیت الله فقیهی پیش از این که از دنیا بروند، امام زمان(عج) را می بینند و ایشان جملاتی با این مضامین بیان می فرمایند که به آقاب سید حسین بروجردی سلام برسانید و بگویید خدمات شما در احیای آثار منظور نظر ما است و توفیقات شما را از خداوند متعال خواسته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی در پایان بیان داشت: متأسفانه برخی شبهاتی درباره مسجد مقدس جمکران در اذهان مردم ایجاد می کنند در حالی که این مسجد مقدس مورد عنایت خاص امام زمان(عج) بوده و هست؛ مرحوم آیت الله بروجردی درباره نمازهای خاص مسجد مقدس جمکران می گویند که این نمازها را باید با نیت «ورود» بخوانید؛ یعنی این که دو نماز از کلام مبارک امام زمان(عج) وارد شده است؛ افرادی که این شبهه ها را مطرح می کنند یا غرض دارند و یا آگاهی کافی درباره این مسجد مقدس ندارند./840/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات