۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۱
کد خبر: ۵۰۷۴۲۱
عضو ارشد حزب الله:

کنترل مرز سوریه و عراق از سوی مقاومت نقشه بزرگ دشمنان را خنثی کرد

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تصریح کرد که دشمنان نقشه کنترل مرز سوریه و عراق را با هدف قطع ارتباط ایران با سایر جریان های مقاومت ترسیم کرده بودند.
شیخ علی دعموش مسؤول روابط خارجه حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در خطبه های نماز جمعه بئرالعبد در ضاحیه جنوبی گفت: پروژه تکفیری که برای انحراف اذهان از فلسطین به وسیله فتنه داخلی و ضربه زدن به مقاومت تأسیس شد در عراق و سوریه به سوی نابودی گام برمی دارد.

وی افزود: هیچ افقی برای پروژه تکفیری در منطقه وجود ندارد و امید داعش در عراق و سوریه نیز به یاس و ناامیدی مبدل شده است. منطقه شاهد تغییرات و دستاوردهای استراتژیک مختلفی به سود محور مقاومت به ویژه در موصل و سوریه و مرز این کشور با عراق خواهد بود.

این روحانی لبنانی تصریح کرد: پیشروی ارتش سوریه و همپیمان آن به مرز با عراق و کنترل مرز عراق از سوی بسیج مردمی یک دستاورد بزرگ در راه شکست نقشه آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان به شمار می آید؛ نقشه ای که درصدد تسلط بر همه مرزهای بین سوریه و عراق بود.

حجت الاسلام دعموش ادامه داد: تسلط بر مرز این دو کشور به معنای در دست گرفتن راه مواصلاتی اقتصادی و سیاسی و نظامی بین عراق و سوریه و قطع ارتباط خاکی میان ایران و سایر کشورهای منطقه بود.

وی اظهار داشت که همه کسانی که به سرنگونی سوریه چشم امید بسته بودند هم اکنون اذعان می کنند که در توهم بسر برده و آرزوهای آنان با استقامت مقاومت قوی نقش بر آب شده است.

عضو ارشد حزب الله لبنان با اشاره به اینکه همه واقعیت های میدای بر پسرفت پروژه آمریکایی، اسرائیلی، سعودی و تکفیری در منطقه دلالت دارد، گفت: عربستان میلیاردها دلار پرداخت کرده و به حمایت مالی، سیاسی، رسانه ای و نظامی از تکفیری ها می پردازد در حالی که محور مقاومت در حال پیشروی مستمر بوده و شکست سنگینی بر پروژه دشمنان وارد می کند.

وی خاطرنشان ساخت: شکست داعش در سوریه و عراق به توقف جنگ و فتنه در منطقه می انجامد و مطمئنا لبنان بیشترین سود را از این مساله خواهد برد./980/ب901/د

ارسال نظرات