۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۵۰۷۰۶۳
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

روز قدس جلوه حقیقی اتحاد دنیای اسلام در برابر جبهه کفر است

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی با تأکید بر حضور پرشور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی و تظاهرات روز جهانی قدس، گفت: این روز یکی از جلوه‌های حقیقی اتحاد و انسجام دنیای اسلام و صف‌بندی حق در برابر باطل و عدالت در برابر ظلم است.
حجت الاسلام قدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای استان خراسان شمالی، امروز در دیدار شماری از روحانیان استان، با گرامیداشت فرارسیدن روز جهانی قدس، اظهار کرد: روز قدس یکی از جلوه‌های حقیقی اتحاد و انسجام دنیای اسلام و صف‌بندی حق در برابر باطل و عدالت در برابر ظلم است.

وی افزود: این روز مختص به فلسطین نیست بلکه خیزش تمام اسلام در برابر تمام کفر است؛ به همین دلیل امیدواریم هرچه زودتر شاهد آزادسازی قدس شریف از چنگال رژیم غاصب صهیونیستی باشیم.

حجت‌الاسلام قدیمی با قرائت آیه «انّما اشدّ النّاس عداوتا للّذین آمنوا الیهود»، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم به دشمنی آشکار بخشی از یهود که همان صهیونیسم جهانی است نسبت به مسلمانان و دیگر ادیان اشاره دارد.

وی با تأکید بر حضور پرشور اقشار مختلف در راهپیمایی روز قدس، به واقعه تروریستی در محل دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و یاران وفادارش در نخستین سال‌های انقلاب اشاره کرد و گفت: با هر حضور مردم دشمنان حساب کار به دستشان آمده و در اقدامات خصمانه خود تجدید نظر کرده‌اند؛ چراکه از خروش ملت انقلابی واهمه دارند؛ ازاین‌رو به هر توطئه‌ای دست می‌زنند تا حضور مردم را در صحنه‌های حساس و ظلم‌ستیز کمرنگ کنند.

حجت‌الاسلام قدیمی با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای کم‌رنگ کردن اولویت قدس برای مسلمانان، حذف محور مقاومت و سوق دادن انقلاب‌های اسلامی منطقه به‌سوی دموکراسی غربی یا جنگ داخلی و فرقه‌ای، اظهار کرد: با توجه به این موارد حضور اقشار مختلف جامعه به‌ویژه روحانیان و طلاب به‌عنوان پرچم‌داران فرهنگ دینی در راهپیمایی روز قدس ضروری است.

وی افزود: علمای دینی، طلاب و روحانیان و هیأت­ها و تشکل‌های مذهبی ضمن اعلام خشم و انزجار از صهیونیست و استکبار جهانی، همگام با حضور گسترده و یکپارچه تمامی مسلمانان و مردم جهان در راستای وظیفه اسلامی و انقلابی خود در میان سیل خروشان راهپیمایان روز قدس حضور یافته و علیه ظلم و استکبار فریاد می‌زنند.

دبیر مجمع علمای استان خراسان شمالی با دعوت از مردم مؤمن و روزه‌دار خراسان شمالی برای شرکت در راهپیمایی روز قدس، تصریح کرد: شرکت در راهپیمایی روز قدس و حمایت از مظلوم در برابر ظالم در بارگاه خداوند متعال هم بی‌پاسخ نمی‌ماند، اجر و پاداش دنیوی و اخروی دارد و خداوند متعال از اهل ایمان حمایت می‌کند./9314/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات