۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۵۰۵۹۳۱
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

حضرت مهدی در شب قدر کارگزار اعظم خداوند متعال است

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی شب قدر را بسیار مهم و ارزشمند دانست و گفت: در این شب خداوند متعال بر همه کائنات قیمومیت داشته و حضرت مهدی(عج) کارگزار خداوند متعال است.
حجت الاسلام علی اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در مراسم شب قدر که در آستان مبارک امامزاده حسین(ع) برگزار شد با اشاره به اهمیت شب قدر، گفت: شب قدر عظمت خاص خود را دارد در این شب حلوات کائنات و آفرینش جای ویژه ای را به خود گرفته است این شب شب تنظیم امور و نهایی کردن مقدرات خداوند بر تمام کائنات و تمام هستی از جمله انسان‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به تعلق شب قدر به حضرت مهدی(عج)، افزود: شب قدر شب امام زمان است در چنین شبی آن سرور کائنات نقش خود را ایفا می‌کند در حقیقت حضرت مهدی(عج) کارگزار و مدبر امر خداوند متعال است و همه فرشتگان در خدمت امام المهدی به سر می‌برند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه شب قدر شب سرنوشت سازی است که سرنوشت انسان با دعا تغییر پیدا می‌کند، اظهار کرد: هر ساله در شب قدر فرشتگان ملائکه و روح الامین از آسمان نازل می‌شوند و این نزول از زمان پیامبر تاکنون استمرار داشته و تنها اختصاص به زمان پیامبر ندارد.

وی در ادامه اضافه کرد: فرشتگان ملائکه و روح الامین پس از پیامبر اکرم(ص) بر امیرمؤمنان(ع) تا فرزند بزرگوارش حضرت امام حسن عسکری(ع)  نازل می‌شدند اما پس از یازده امام در دین هم چنان باز است و حضرت مهدی فاطمه(س) جایگاه نزول فرشتگان و ملائکه را دارد و همه در خدمت امام زمان(عج) هستند.

این مقام مسؤول در ادامه این شب را بسیار مهم و ارزشمند دانست و ابراز کرد: این شب بسیار جدی و مهم است در این شب خداوند متعال بر همه کائنات قیمومیت داشته و حضرت مهدی(عج) کارگزار خداوند متعال است در این شب باید به سرنوشت خود فکر کنید اگر انسان در این شب محروم و مستمندی را دستگیری کند سرنوشتش تغییر خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی در ادامه با اشاره به جایگاه و منزلت امیرمومنان(ع) تصریح کرد: امیرمومنان(ع) نخستین مظلوم تاریخ است هنگامی که در مسجد کوفه عبارت فزت و رب الکعبه از او منتشر شد این سوال مطرح شد که چرا علی به پروردگار کعبه سوگند خورد و به خود خداوند متعال سوگند یاد نکرد.

وی در ادامه با اشاره به پاسخ امیرمؤمنان(ع) درباره سؤال مطرح شده، خاطرنشان کرد: آن حضرت فرمود ای بشریت و ای انسان‌ها آگاه باشید و بدانید که من هنگامی که وارد این زمین شدم در کعبه سردرآوردم که مقدس‌ترین جایگاه بود اکنون که از دنیا می‌روم محراب نماز هم مقدس‌ترین جایگاه من است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: اگر حکومت، نظام و دولت ما بخواهد مسیر علی(ع) را طی کند و حکومت علوی داشته باشد، باید مانند علی فکر کند و از فساد اقتصادی و اشرافی‌گری و تجملات و ریخت و پاش‌های گسترده فاصله بگیرد و به سراغ ساده زیستی برود و مستمندان و پابرهنگان را فراموش نکند./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات