۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۰۵۹۳۰
استاد حوزه علمیه:

دولت به جای واردات، تولیدکنندگان داخلی را توانمند سازد

حجت الاسلام ابراهیمی با گلایه از واردات کالاهای غیر ضروری و بی‌رویه به کشور، گفت: واردات کالایی که مشابه داخلی آن در کشور تولید می‌شود به تولید‌کنندگان خسارت می‌زند. دولت باید بکوشد تا به جای واردات کالاهای خارجی، تولید کنندگان داخلی را توانمند سازد تا بتوانند کالایی باکیفیت و ارزان تولید کند.
حجت الاسلام مظاهر ابراهیمی

حجت الاسلام مظاهر ابراهیمی، استاد حوزه علمیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،  با تأکید بر لزوم بهبود وضع معیشت مردم ایران، اظهار داشت: وضع معیشت مردم در هر جامعه‌ای از مهم‌ترین مقوله‌هایی است که می‌تواند آرامش عمومی را در جامعه ایجاد کند.

وی با قرائت روایت «الْکادَ لِعِيَالِهِ كَالْمُجَاهِدِ فِي سَبِيلِ اللَّه»، ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) در این روایت تلاش و کوشش سرپرست خانواده را کاری ارزشمند معرفی کرده و آن را هم ردیف با جهاد در راه خدا قرار می‌دهد.

استاد حوزه علمیه، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سال 96 به اقتصاد مقاومتی، تولید و  اشتغال در صدد تبیین این مهم است که با سه موضوع مطرح شده دولتمردان می‌توانند وابستگی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را به کشور‌های غربی قطع کرده و اقتصاد ایران را در برابر تحریم‌ها مقاوم کنند.

وی با بیان این که تولید، اقتصاد مقاومتی و اشتغال هر کشوری همچون دانه‌های زنجیر به یکدیگر متصل هستند، خاطرنشان کرد: در صورتی که کالای با کیفیت در کشور تولید شود، اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود و با تحقق اقتصاد مقاومتی اشتغال نیز ایجاد خواهد شد.

ابراهیمی با گلایه از واردات کالاهای غیر ضروری و بی‌رویه به کشور، گفت: واردات کالایی که مشابه داخلی آن در کشور تولید می‌شود به تولید‌کنندگان خسارت می‌زند. دولت باید بکوشد تا به جای واردات کالاهای خارجی، تولید کنندگان داخلی را توانمند سازد تا بتوانند کالایی باکیفیت و ارزان تولید کند.

حجت الاسلام ابراهیمی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به خاطر اهمیت بالای اقتصاد مقاومتی، سالها است که بر تحقق آن تأکید می‌کند اما متأسفانه دولت‌ها نگاه جدی به این مسأله ندارند./۸۷۸/ ۳۰۲/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات