۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۴
کد خبر: ۵۰۵۵۵۸
آیت الله سبحانی:

رفتار و گفتار امیرمؤمنان راهگشای مشکلات بشریت است

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که حضرت علی(ع) تمام عمر خود را در مسیر الهی قدم برداشت، گفت: رفتار و گفتار امیرمؤمنان در جامعه امروز راهگشای مشکلات بشریت است.
آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی شامگاه پنجشنبه در برنامه چشمه معرفت که از شبکه دوم سیما پخش شد، اظهار داشت: امشب، شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان است و از یک نظر ممکن است شب قدر باشد و اعمالی دارد که در میان اعمال یک عمل را حتما توجه داشته باشید که دو رکعت نماز با یک حمد و هفت مرتبه سوره توحید است و باعث بخشش همه گناهان می شود؛ علاوه بر آن امشب، شب شهادت مولای متقیان است.

وی ادامه داد: شهید امشب فردی است که از ابتدا تا آخر عمر در راه خدا قدم برداشته و کوچکترین خلافی از او سرنزده است و سخنان و رفتار و گفتار او راهگشای همه ما حتی در جامعه امروزی است؛ از خدا می خواهیم همه ما را از جمله شیعیان و موالیان آن حضرت قرار دهد.

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه با اشاره به سخنی از امام علی(ع) اظهار داشت: حضرت علی(ع) می فرماید: «هرگز روی زمین از حجت خالی نمی ماند که این حجت یا ظاهر و آشکار برای همه است و یا از دیده ها مخفی خواهد بود»؛ حجت آشکار همانند یازده امام معصوم و حجت مخفی حضرت ولی عصر(عج) است، چراکه گاهی شرایط ایجاب می کند یک امام از چشمان مخفی باشد.

وی تأکید کرد: اینکه یک حجت خدا مخفی باشد و کارهای مردم را ساماندهی کند در قرآن کریم نیز مطرح شده است که نمونه آن جریان حضرت موسی(ع) با خضر است که موسی او را نمی شناسد ولی به امر خدا با او ملاقات می کند تا علم الهی را بیاموزد.

استاد برجسته درس خارج ادامه داد: کارهای حضرت خضر برای حضرت موسی(ع) شگفت آور بود و به همین جهت معلوم بود که در زمان موسی فردی بوده که حتی موسی که پیامبر خدا است او  را نمی شناخت؛ امروز نیز امام زمان مخفی است ولی این طور نیست که به وظایف امامت و ولایت خود عمل نکند.

وی با بیان اینکه آثار وجودی و علمی حضرت ولی عصر(عج)  مشهود است، خاطرنشان کرد: ایشان هیچگاه از عمل کنار نیست، ولی اینکه چرا در میان مردم ظهور ندارد دلایلی دارد که در جلسات آینده بیان خواهیم کرد ولی به طور کلی برای ظهور شرایط سه گانه ای باید آماده شود که درجه نخست ارتقای فرهنگ و سطح عقول مردم برای پذیرش امام است./1330/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات