۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۵۰۴۷۱۴

تفاوت لذت های دنیوی و اخروی

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به این که دنیا و لذت های آن زودگذر بوده و دیدنی های آخرت از وصف شنیده های آن بزرگتر است، گفت: دنیا فانی گر اجسام و انسان ها است.
مقایسه لذت های دنیوی و اخروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسن عرفان  امروز در جمع زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) با بیان این که زندگی در دنیای خاکی زودگذر است، گفت: در این دنیا نه فقط افراد، بلکه جوامع، ملت‌ها، اقوام، خورشید و دیگر اجسام نیز نابود می‌شوند.

وی افزود: یکی از خصلت های این دنیا این است که شنیده ها بزرگ تر از دیده ها است اما در بهشت رضوان دیدنی‌ها بالاتر از شنیدنی‌هاست.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: لذت‌های مختلف دنیوی زودگذر است و لذت‌های معنوی بر خلاف لذت‌های دنیایی ماندگار است و سبب تعالی و پیشرفت انسان می‌شود؛ در حالی که لذت‌های دنیایی از جمله شهوت‌رانی نه فقط برای آخرت انسان کاربردی ندارد بلکه ضررهای بسیاری را نیز به جسم انسان می‌رساند.

حجت‌الاسلام عرفان با اشاره به این که انسان نسبت به هر لذت دنیایی دل زده می‌شود، گفت: لذت‌های آخرت قابل وصف نیست اما بر خلاف لذت‌های دنیایی با گذشت زمان انسان نسبت به لذت‌های آخرت تشنه‌تر می‌شود.

وی با بیان این که دفع نجس از بدن انسان در بهشت حذف می‌شود، گفت: خداوند متعال زندگی بهشتی را بسیار متفاوت‌تر از زندگی دنیایی قرار داده و در این دنیای خاکی فقط به دنبال آزمایش انسان است.

حجت‌الاسلام عرفان از حسد به عنوان ریشه کفر و دشمنی نام برد و گفت: صفات نادرست اخلاقی قلب‌های برخی از انسان‌ها را تیره کرده است و این صفات سبب کینه و دشمنی می‌شود، این انسان‌ها به صورت مستمر آشفته هستند به همین علت فضای جامعه را متشنج می‌کنند اما قبل از اینکه انسان وارد بهشت شود از صفات ناپسند اخلاقی پاک می‌شود.

وی یادآورشد: هر پست و جایگاهی در دنیای خاکی ناچیز است، رییس جمهور، نماینده مجلس و هر فرد دیگری طی یک مدت کوتاهی مسؤولیت را بر عهده دارند چرا که در نهایت این مسؤولیت‌ها پایان یافتنی است به همین علت بهتر است افراد به فکر آخرت خود باشند./۹۶۸/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات