۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۵۰۱۴۶۱
حجت الاسلام دهنوی:

تکنیک های روانشناسی امروز غربی ها، ۱۴۰۰ سال پیش از سوی اهل بیت مطرح شده است

حجت الاسلام دهنوی با اشاره به بیان تکنیک های امروزی دنیای غرب در زمینه روانشناسی از سوی اهل بیت(ع) در زمان جاهلیت، گفت: بسیاری از تکنیک های روانشناسی امروز در روایات اسلامی ما وجود دارد.
حجت الاسلام دهنوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام ابوالقاسم دهنوی، کارشناس و مشاور امور خانواده و استاد دانشگاه، شامگاه گذشته در همایش تبیین سبک زندگی اسلامی در زنجان، با اشاره به ملزومات خوشبختی در زندگی، گفت: اگر بانوان می خواهند که خوشبختی را به همسران خود هدیه دهند، به دو چیز توجه ویژه ای داشته باشند؛ نخست آسایش که همان تأمین نیازهای مادی بوده و دیگری آرامش که تأمین نیازهای روحی و معنوی همسر است.

وی در ادامه با انتقاد از رفتارهای برخی از مردان در تعامل با همسران خود، افزود: مردان نیز با کار کردن خارج از خانه و سختی هایی که تحمل می کنند؛ آسایش را به همسران خود می بخشند اما متأسفانه در اغلب موارد از آرامش غافل بوده و آن را فراموش می کنند.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به تکریم روایات اسلامی از تلاش های زن و شوهر، خاطرنشان کرد: در روایات اسلامی و آموزه های دینی، بارها از لفظ «مجاهد فی سبیل الله» برای زن و مرد استفاده شده است؛ البته برای مرد زمانی که برای آسایش خانواده خویش مشغول به کار بوده و برای زن هنگامی که خوب شوهرداری نماید.

حجت الاسلام دهنوی در ادامه با اشاره به راهکارهای ایجاد آرامش در زندگی مشترک، تصریح کرد: بزرگ ترین راهکار ایجاد آرامش در زندگی، ابراز عشق و محبت و صمیمیت است که هر یک از طرفین باید این احساس را از طرف همسر خود دریافت کرده و به او نشان دهد.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به بیان تکنیک های امروزی دنیای غرب در زمینه روانشناسی از سوی اهل بیت(ع) در زمان جاهلیت، تأکید کرد: بسیاری از تکنیک های روانشناسی که امروز در دنیای غرب از سوی دانشمندان آنها برای بهتر شدن زندگی و احساس خوشبختی اعلام شده است؛ در روایات اسلامی خود ما وجود داشته و 1400 سال قبل و در دوران جاهلیت اعراب، آنها را ائمه(ع) بیان فرموده اند.

وی در پایان با اشاره به مهارت کنار هم نشستن زوجین در محیط خانه برای بهتر شدن روابط زناشویی، گفت: یکی از مهارت ها و تکنیک های بهتر کردن زندگی، روزانه 20 تا 30 دقیقه کنار هم نشستن است که متأسفانه این مهارت امروزه در کشور ما کمرنگ شده است، اما نباید نادیده گرفت که هنوز هم در برخی از خانواده ها این مهارت به خوبی اجرا می شود.

گفتنی است، در پایان این همایش به سه نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی با حضور مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان و حجت الاسلام دهنوی اهدا شد./949/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات