۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۵۰۱۴۱۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

حضور کمرنگ روحانیت در جامعه، راه نفوذ دشمن به کشور را همواره می کند

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که حضور کمرنگ روحانیت در جامعه راه نفوذ دشمنان به کشور را همواره می کند، گفت: هر چه میزان حضور روحانیت در عرصه ها و صحنه های مختلف پررنگ تر باشد دشمنان از مواضع شیطانی خود عقب نشینی خواهد کرد.
شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع فعالان فرهنگی و تبلیغی استان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، از اعزام بیش از هزار و 800 مبلغ دینی به مناطق مختلف استان در این ماه خبر داد.

وی با بیان این که یکی از مهم ترین برنامه های سازمان تبلیغات در ماه مبارک رمضان اعزام مبلغ به مساجد، مناطق شهری و روستایی است، افزود: با توجه به درخواست های متعدد از سوی عموم مردم برای اعزام مبلغ، امسال نیز شاهد اعزام های گسترده در سطح استان بودیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که حضور مبلغان در ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای تبلیغ دین و احکام شریعت اسلامی در جامعه است، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید از این فرصت طلایی در جهت تعمیق باورهای دینی بهره گیرند.

حجت الاسلام شکریان حضور مستمر روحانیت در سطح جامعه را تعیین کننده و حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: دشمنان و بدخواهان انقلاب از حضور روحانیت در عرصه و صحنه های مختلف بسیار هراسان و عصبانی است و تلاش می کند این حضور را کمرنگ و بی اثر کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که لحظه لحظه ماه مبارک رمضان فرصت تبلیغ دین و دعوت جامعه به سوی معنویت است، خاطرنشان کرد: در طول یک سال هیچ فرصتی همچون ماه مبارک رمضان برای تبلیغ دین و معنویت در جامعه وجود ندارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که اعزام مبلغان دینی به مناطق محروم و دورافتاده، این اقدام روحانیت را نوعی جهاد در عرصه تبلیغ دین برشمرد و گفت: مبلغان دینی اعزامی یک ماه با تحمل شرایط سخت تلاش می کنند تا احکام شریعت محمدی را در همه بخش های جامعه نهادینه و گسترش دهند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که روحانیت خود را بخشی از جامعه دینی می داند و به همین دلیل حضور در صحنه را بر خود یک وظیفه و تکلیف شرعی می داند، خاطرنشان کرد: روحانیت برای تقویت و گسترش دین در جامعه هیچ گاه درنگ نکرده و همه توان خود را به کار گرفته و می گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور یک ماه مبلغان دینی در مناطق محروم و روستایی و تبلیغ احکام دینی بسیار ارزشمند است و نمی توان برای آن قیمتی تعیین کرد، افزود: این حضور اثربخش یک فرصت طلایی برای تبلیغ دین و معنویت در جامعه است که نباید به آسانی از دست برود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که مبلغان اعزامی افزون بر مسائل دینی و اعتقادی درباره مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی روز جامعه نیز در منابر و خطابه های ماه مبارک رمضان صحبت خواهند کرد، گفت: روشنگری و آگاهی بخشی مبلغان دینی در مسائل مختلف همواره در خنثی کردن توطئه های دشمنان بسیار اثرگذار بوده است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که یکی از مسائل مهمی که مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان باید به آن توجه کنند ترویج فرهنگ دستگیری از محرومان و مستضعفان جامعه است، گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای انجام کارهای خیر به ویژه کمک به ضعفا و فقرا است و این فرهنگ ارزشمند دینی باید از سوی روحانیت در جامعه نهادینه شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ارزش کمک به دیگران به ویژه فقرا در ماه مبارک رمضان از ثواب و پاداش دنیوی و اخروی بالایی برخوردار است، ابراز کرد: مبلغان دینی به عنوان پرچم داران عرصه تبلیغ دین و فرهنگ در جامعه رسالت سنگینی در نهادینه کردن این فرهنگ اصیل دینی بر عهده دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود، روحانیت را محور همه برنامه های دینی و فرهنگی در جامعه معرفی کرد و افزود: یک روحانی در مساجد محور اصلی همه فعالیت ها است و به همین دلیل حضور این قشر اثرگذار جامعه در مساجد و تکایا موجب عمق بخشی به فعالیت های دینی می شود.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که حضور کمرنگ روحانیت در جامعه راه نفوذ دشمنان به کشور را همواره می کند، بیان داشت: هر چه میزان حضور روحانیت در عرصه ها و صحنه های مختلف پررنگ تر باشد دشمنان از مواضع شیطانی خود عقب نشینی خواهد کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که تبلیغ فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) از جمله مهم ترین رسالت مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان است، گفت: برگزاری جلسات قرآنی، پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی، اقامه نماز جماعت و همچنین جلسات و نشست های قرآنی از سوی مبلغان اعزامی دنبال خواهد شد.

وی با بیان این که یکی از مسائل مهمی که مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان باید به آن توجه ویژه داشته باشند ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است، افزود: بهره گیری مناسب از مفاهیم ناب قرآنی سد محکمی در برابر هر گونه انحراف خواهد بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که مبلغان دینی در کنار مسائل اعتقادی و فرهنگی، تقویت اصول و آرمان های انقلاب و نظام اسلامی را نیز جزء اولویت های خود بدانند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از مسائل مهمی که نظام اسلامی را تهدید می کند تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن برخی آرمان های اصیل انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که روحانیت ثابت کرده همواره پشتیبان حقیقی انقلاب و نظام اسلامی بوده است، افزود: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را برای تضعیف نظام و انقلاب به کار گرفته اند، مبلغان دینی باید از فرصت تبلیغی ماه مبارک رمضان در جهت تقویت جایگاه نظام بهره گیرند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه توجه به مبانی قرآنی در جامعه امروز ما مغفول مانده است، گفت: اگر همه بخش های جامعه مفاهیم قرآنی را در همه بخش های زندگی خود نهادینه کنند به حتم جامعه با هیچ معضل و مشکلی مواجه نخواهد بود.

وی با بیان این که مبلغان دینی در فعالیت های تبلیغی ماه مبارک رمضان بصیرت افزایی و نگاه انقلابی به جامعه را فراموش نکنند، خاطرنشان کرد: بصیرت و رویکرد انقلابی دو عنصر بسیار مهم برای تعالی انقلاب در برابر همه دشمنی های بدخواهان است./202/950/ب1

ارسال نظرات