۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۰۰۸۶۲
مدیر کل اوقاف مازندران:

روحانیت مهم ترین مدافع حق و عدالت طلبی در جامعه است

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که روحانیت همواره حق و عدالت را برای جامعه تبیین کرده است، گفت: امروز نیز مهم ترین دغدغه روحانیت دفاع از دین، حق طلبی و عدالت خواهی است که در جامعه برای تحقق آن فریاد می زند.
مدیرکل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع مبلغان ماه مبارک رمضان در ساری با اشاره به این که ماه مبارک رمضان فرصت طلایی برای تبلیغ دین در جامعه است، گفت: نباید این فرصت طلایی نادیده گرفته شود و مبلغان باید با همه توان خود در جهت تبلیغ دین ورود پیدا کنند.

وی با بیان این که سازمان اوقاف و امور خیریه در کنار دیگر نهادهای فرهنگی و تبلیغی هر ساله در آستانه ماه محرم و رمضان مبلغان دینی را به مناطق محروم و روستایی اعزام می کند، افزود: خوشبختانه اعزام مبلغان دینی در مناسبت های مختلف موجب رضایت عمومی بوده است.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که روحانیت رسالت سنگینی در ماه مبارک رمضان بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: حضور در صحنه روحانیت عامل خنثی شدن بسیاری از توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که حضور روحانیت در ماه مبارک رمضان در مساجد، تکایا و بقاع متبرکه عامل گسترش معنویت در جامعه خواهد بود، تصریح کرد: مبلغان دینی در این ماه پر فیض الهی باید در جهت آشنایی و تقویت بعد معنوی و اعتقادی عموم جامعه تلاش مؤثری داشته باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جامعه دینی بدون حضور در صحنه و مستمر روحانیت نمی تواند به سعادت و تعالی حقیقی دست یابد، افزود: در طول تاریخ هر جا که حضور روحانیت پررنگ تر بود، علاوه بر کمرنگ شدن حضور دشمنان، جامعه دینی به سعادت حقیقی دست یافت.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که روحانیت در طول تاریخ مسیر صحیح زندگی فردی و اجتماعی را به جامعه نشان داد، خاطرنشان کرد: این مسیر که برگرفته از آیات و روایات الهی  بود همواره عامل تکامل و رستگاری جامعه اسلامی بوده است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که روحانیت همواره حق و عدالت را برای جامعه تبیین کرده است، گفت: امروز نیز مهم ترین دغدغه روحانیت دفاع از دین، حق طلبی و عدالت خواهی است که در جامعه برای تحقق آن فریاد می زند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت هیچ گاه در پی منصب و جایگاه نبوده و نخواهد بود، خاطرنشان کرد: روحانیت همواره بر اساس تکلیف دینی که بر عهده دارد در مسیر رشد و تعالی جامعه اسلامی گام برداشته و امروز نیز با همه توان این مسیر را ادامه می دهد.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که همواره گروه هایی برای تضعیف جایگاه و منزلت روحانیت وارد عرصه تقابل شدند، تصریح کرد: اما پشتوانه مردمی روحانیت همواره مصونیت بخش بوده و امروز نیز مهم ترین و اثرگذارترین پشتوانه علما و روحانیان مردم هستند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با تأکید براین که روحانیت هیچ گاه خود را جدای از مردم ندانسته بلکه با بودن با مردم افتخار می کند، بیان داشت: در هر مقطعی که مردم از جریانی حمایت و پشتیبانی کنند، به حتم پیروزی و موفقیت حاصل خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنی و کینه بدخواهان اسلام و انقلاب با روحانیت پایان ندارد و هر روز با شیوه های مختلف دنبال می شود، خاطرنشان کرد: علیرغم همه این سنگ اندازی ها و دشمنی ها، روحانیت آگاه و با بصیرت با همه توان در دفاع از اسلام و انقلاب در صحنه حاضر است و هیچ گاه عرصه دفاع از دین را ترک نخواهد کرد.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که روحانیت با پشتوانه مردمی توانست یک نهضت عظیم اسلامی را در برابر قدرت های شرق و غرب به پیروزی برساند، تصریح کرد: امروز این حکومت مردمی به یک کشور قدرتمند در عرصه منطقه و ای و جهانی تبدیل شده است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به این که روحانیت هیچ گاه روشنگری های خود علیه جبهه کفر و نفاق را کنار نخواهد گذاشت، خاطرنشان کرد: روحانیت هوشیار همواره در دفاع از دین و انقلاب آماده و گوش به فرمان ولی فقیه است.

استاد حوزه علمیه مازندران، مردمی بودن را مهم ترین شاخصه روحانیت شیعه در طول تاریخ برشمرد و تصریح کرد: این شاخصه مهم تنها مختص روحانیت شیعه است و همین عامل عزت و اقتدار روحانیت در طول تاریخ اسلام بوده است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که حوزه های علمیه و روحانیت همواره به استقلال خود افتخار می کنند، بیان داشت: وابستگی هیچ جایگاهی در مشی حوزه و روحانیت شیعه ندارد و بنای فعالیت های دینی و فرهنگی روحایت شیعه عدم وابستگی بوده است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران، عدم وابستگی و استقلال را مهم ترین عامل اقتدار حوزه های علمیه در طول تاریخ برشمرد و تصریح کرد: حوزه های علمیه شیعه در طول تاریخ با حمایت و پشتوانه های مؤمنان اداره شده اند و امروز به این جایگاه ارزشمند دست یافته اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز همه ما باید قدردان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم، خاطرنشان کرد: این نظام الهی علیرغم همه فشارها، تهدید و تحریم ها امروز به عنوان یک نظام قدرتمند و بلامنازع در عرصه داخلی و جهانی نقش آفرینی می کند.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که انقلاب اسلامی بسیاری از منافع استکباری و استعماری غرب را در عرصه منطقه ای و جهانی با چالش جدی روبرو کرده است، بیان داشت: امروز نظام سلطه مهم ترین عامل عدم دستیابی به خواسته های شوم و پلید خود در منطقه و جهان را جمهوری اسلامی می داند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به این که روحانیت آگاه شیعه در طول تاریخ ثابت کرده که هیچ گاه در برابر مشکلات و بحران ها دست از دفاع جانانه از انقلاب و نظام اسلامی نخواهد کشید، خاطرنشان کرد: امروز مبلغان دینی به عنوان سفیران اسلام و انقلاب باید آن چه که در توان دارند برای دفاع از دین و انقلاب اسلامی به میدان بیاورند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت و پشتیبانی آحاد جامعه به ویژه روحانیت است، تصریح کرد: حضور در صحنه روحانیت موجب الگوگیری دیگر اقشار جامعه برای دفاع از این نظام دینی خواهد بود.

حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که مبلغان اعزامی به مناطق محروم و روستایی احکام دینی را به شیوه ای اثرگذار و جذاب برای عموم مردم به ویژه نسل جوان بیان کنند، خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای تبیین صحیح ارزش های دینی و انقلاب در جامعه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که مبلغان اعزامی به تبیین آرمان های انقلابی در منابر و خطابه های خود بیشتر توجه کنند، تصریح کرد: امروز عده ای در تلاش هستند تا آرمان های اصیل انقلاب را کمرنگ کنند که این مسأله بسیار خطرناک است و رسالت روحانیت در دفاع از این آرمان ها بسیار سنگین است.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری انتخابات باشکوه 29 اردیبهشت در کشورمان اشاره کرد و با بیان این که این انتخابات باشکوه رأی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی به حتم موجب افزایش قدرت نظام اسلامی در عرصه جهانی خواهد شد./202/950/ب1

ارسال نظرات