۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۵۰۰۶۱۵
عصر امروز در قم؛

نشست علمی بررسی سند ۲۰۳۰ با حضور نخبگان حوزوی برگزار می‌شود

با توجه به ضرورت بررسی و تبیین علمی ارتباطات و تفاهم نامه‌های بین المللی و نیز شناخت راه‌های نفوذ فرهنگی و تربیتی، نشست علمی با موضوع بررسی ابعاد تهاجم اسناد بین المللی و استحاله هویت اسلامی ایرانی، عصر امروز در قم برگزار می‌شود.
سند ۲۰۳۰ یونسکو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به ضرورت بررسی و تبیین علمی ارتباطات و تفاهم نامه‌های بین المللی و نیز شناخت راه‌های نفوذ فرهنگی و تربیتی، سلسله نشستهای علمی با موضوع (بررسی ابعاد تهاجم اسناد بین المللی و استحاله هویت اسلامی ایرانی) در سالن اجتماعات دانشگاه معارف برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی اصغر گرجی، مسؤول برگزاری این همایش، اظهار داشت: در رابطه با سند 2030 اخبار متناقضی در حال منتشر شدن است. برخی می‌گویند این سند امضاء نشده است و بعضی می‌گویند این سند تعارضی با فرهنگ اسلامی ایرانی ندارد و برخی دیگر می‌گویند که سند2030 یک سند داوطلبانه بوده و تعهد آور نیست بنابراین نیازی به امضاء ندارد.

وی، ابراز داشت: تلاش می‌کنیم تا در این همایش همه مسایل و سؤالاتی که در رابطه با سند2030 در جامعه مطرح می‌شود، به صورت مستند و کارشناسی شده در نشست علمی بررسی ابعاد تهاجم اسناد بین المللی و استحاله هویت اسلامی ایرانی پرداخته شود تا ماهیت اصلی این سند مشخص شود.

حجت‌الاسلام گرجی خاطرنشان کرد: هجمه‌های فرهنگی از سوی نظام سلطه به فرهنگ کشور، بحث نفوذ دشمن که رهبر معظم انقلاب بار‌ها نسبت به این مهم تذکر داده‌اند ما را بر آن داشت تا سلسله نشست‌های علمی تحت عنوان بررسی ابعاد تهاجم اسناد بین المللی و استحاله هویت اسلامی ایرانی برگزار کنیم.

وی با اشاره به محور‌های این همایش، تصریح کرد: تبیین سند 2030 از جهت حقوقی، اهداف اجرا شدن این سند در کشور‌های مختلف جهان، جایگاه 2030 در نقشه کلی نفوذ فرهنگی در کشور بر اساس متن منتشر شده سند توسط سازمان یونسکو و بررسی تعارض‌های موجود در محتوای آن با فرهنگی اسلامی ایرانی محور‌‌های خاص این همایش به شمار می‌روند.

مسؤول برگزاری این همایش، در ادامه افزود: آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سخنران ویژه نشست علمی بررسی ابعاد تهاجم اسناد بین المللی و استحاله هویت اسلامی ایرانی است که اطلاعات و مستندات جامع و کاملی در رابطه با سند 2030 را برای نخبگان حوزوی و مبلغان حاضر در نشست علمی ارایه خواهد کرد.

وی اظهار داشت: سلسله‌ نشست‌های دیگری نیز در رابطه با این همایش، در قم و دیگر استان‌های کشور برگزار خواهد شد که زمان آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

گفتنی است، سلسله نشستهای علمی با موضوع بررسی ابعاد تهاجم اسناد بین المللی و استحاله هویت اسلامی ایرانی ساعت 18 روز پنج‌شنبه در سالن اجتماعات دانشگاه معاف برگزار خواهد شد./878/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات