۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۵۰۰۱۹۴
آیت الله حیدری:

حکم ظالمانه علیه شیخ عیسی قاسم وجاهت حقوق بشری و شرعی ندارد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: این که انسانی پژواک صدای ملت خود باشد و به «وابستگی به خارج» و «اقدامات خشونت آمیز» متهم شود، عین ظلم و بی انصافی است.
آیت الله محسن حیدری

آیت الله محسن حیدری آل کثیر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که حکم آیت الله شیخ عیسی قاسم حکمی ظالمانه و مستبدانه است که حاکم دیکتاتور بحرین آن را صادر کرده است، گفت: این حکم هیچ کونه وجاهت شرعی و قانونی و حقوق بشری ندارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: همه مردم دنیا می دانند که آیت الله شیخ عیسی قاسم، عالمی وارسته و مجاهد است که برای مطالبات اکثریت مردم بحرین برای آزادی خواهی و عدالت و رفع تبعیض قیام کرده است که این قیام صدای مردم شریف بحرین بوده است.

وی ادامه داد: آیت الله شیخ عیسی قاسم جز این که حق مردم را با آرامش مطالبه کند، اقدام دیگری انجام نداده است؛ این که انسانی پژواک صدای ملت خود باشد و به وابستگی به خارج و اقدامات خشونت آمیز متهم شود، عین ظلم و بی انصافی است.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: قطعا ملت مسلمان و وفادار بحرین که حدود یک سال است در حال مجاهدت هستند، همانطور که نگذاشتند دشمنان اسلام به حریم خانه آیت الله شیخ عیسی قاسم نزدیک شوند، نخواند گذاشت این حکم ظالمانه اجرایی شود.

وی افزود: حکومت بحرین جز خشونت و سرکوب کردن، پاسخی برای مردم مسلمان و حق خواه بحرین ندارد؛ این گونه برخوردهای خشونت آمیز از ویژگی های حکومت ها و رژیم های دیکتاتوری در سراسر جهان است.

آیت الله حیدری اظهار داشت: پیش از آنکه آمریکا سردمداری امپریالیسم غربی را به دست گیرد، بخش های زیادی از دنیا زیر سلطه و استعمار انگلیس بوده است؛ بریتانیا طمع به خلیج فارس داشت و آن منطقه را همانند هندوستان مدیریت می کرد اما به خاطر پیر و فرتوت بودن، از صحنه مدیریت استعماری این منطقه دستش کوتاه شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: با وجود این که دست انگلیس از این مناطق کوتاه شد اما دندان طمع او کشیده نشده و همچنان طمع دارد که در فرصت مناسب بتواند تأثیر گذاری خودش را داشته باشد./840/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات