۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۴۹۹۵۵۰
مدیر حوزه های علمیه هرمزگان:

ظرفیت جامعه کارگری برای تثبیت و بهبود آینده کشور به کار گرفته شود

مدیر حوزه های علمیه هرمزگان گفت: باید از ظرفیت جامعه کارگری به خوبی استفاده کنید و از آن برای تثبیت و بهبود آینده کشور بیشترین استفاده را کنید.
حجت الاسلام مختاری

حجت الاسلام روح الله مختاری مدیر حوزه های علمیه هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به جایگاه کارگری در حکومت دینی گفت:  کارگری یک افتخار از منظر مبانی دین اسلامی است، وقتی کارگری کاری رابا اخلاص انجام می‌ دهد علاوه بر روزی پاک و راه انداختن کار کارفرما نیز کار او عبادت نیز محسوب می‌ شود.

وی در ادامه افزود: از نظر اسلام کارگری از این رو ارزش دارد که آدمی را از تنبلی بیرون آورده و از فقر نجات می‌ دهد و به سوی کمال می‌ کشاند.

مدیر حوزه های علمیه هرمزگان تصریح کرد: اسلام برای کارگران و افرادی که زحمت می‌ کشند تا چرخ جامعه بچرخد و پویا باشد، احترام و ارزش زیادی قائل است.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه مسؤولین باید قدردان این نیروهای زحمتکش و مؤثر در چرخه مملکت باشد ابراز داشت: اگر نیروهای متخصص و کارآمد در عرصه‌ های مختلف فعال نباشند، چرخ کشور می‌ خوابد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ های جامعه کارگری گفت: اگر جامعه کارگری بتواند به یک نگاه و چشم انداز روشن برسد حتما ظرفیت تأثیرگذاری در مسأله سیاسی و اجتماعی کشور خواهد داشت.

مدیر حوزه های علمیه هرمزگان در ادامه تاکید داشت: باید از ظرفیت جامعه کارگری به خوبی استفاده کنید و از آن برای تثبیت و بهبود آینده کشور بیشترین استفاده را کنید.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به جایگاه کارگران افزود: برای رفع مشکلات اقتصادی باید متمرکز روی مسأله تولید داخل باشد و کلید حل مشکل در داخل کشور است.

وی همچنین افزود: با توجه به اهمیت جایگاه جامعه کارگری و نقش آن‌ها در جامعه باید شأن و منزلت این قشر تلاشگر همواره حفظ‌ شده و به خدمات ارزنده آن‌ ها توجه ویژه‌ ای صورت گیرد.

مدیر حوزه های علمیه هرمزگان با بیان اینکه کار جوهره انسان است، عنوان کرد: این کار و کارگری است که می ‌تواند رونق، رفاه، سربلندی، توانمندی را برای کشور به ارمغان بیاورد.

حجت الاسلام مختاری در ادامه تاکید کرد: مسؤولان نیز در مقابل تلاش تلاشگران و کارگران مسئولیت دارند و باید به صورت شایسته انجام وظیفه کنند، چرا که قرآن برای كارگری قوانين، حقوق، شرايط و آدابی بيان داشته تا حق كارفرمايان و كارگران به عنوان جامعه انسانی به طور دقيق مراعات شود و حق گروهی در برابر گروه ديگر ضايع و تباه نشود.

وی در پایان گفت: البته باید توجه داشت که همه امامان ما و شخص پیامبر(ص) در زندگی خویش کار می کردند؛ به عنوان مثال امام رضا(ع) وقتی که ظهر می شد با کارگران بر سر یک سفره می نشستند و با آن ها غذا میل می فرمودند و این ها همه از زیبایی های مدیریت اسلامی است./851/ت302/س

ارسال نظرات