۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۴۹۷۴۹۱
امام جمعه نجف:

بوی فتنه بین المللی از نشست سران کشورهای عربی با ترامپ می‎آید

امام جمعه نجف نسبت به آغاز فتنه بین المللی در نشست سران کشورهای عربی با رییس جمهور آمریکا هشدار داد.
حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، رشادت مجاهدان عراقی در آزادسازی مناطق اشغالی را تبریک گفت و اظهار داشت: طبق گزارش فرماندهان عملیات آزادسازی غرب استان موصل، در دو هفته آینده شاهد آزادی کامل اراضی اشغالی عراق خواهیم بود.

امام جمعه نجف اقدام مشترک ایران و عراق برای کاشت 36 میلیون اصله درخت نخل در این کشور را مهم و ارزشمند توصیف کرد.

وی نشست کشورهای عربی و اسلامی با حضور دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا را مایه نگرانی خواند و بیان داشت: این نشست در حالی برگزار می‎شود که در چند وقت گذشته روابط ایران و عربستان به جنگ سرد تبدیل شده است.

حجت الاسلام قبانچی نسبت به تبدیل شدن این نشست به فتنه داخلی در کشورهای منطقه هشدار داد و عنوان کرد: امیدواریم نشست کشورهای عربی و اسلامی با ترامپ موجب گسترش صلح، عدالت و افکار معتدل به جای افکار تروریستی و تکفیری در جهان شود.

وی در بخش خطبه‎های دینی از موفقیت مسؤولان کربلا در زمینه‎های امنیتی و خدماتی برای برگزاری جشن نیمه شعبان تشکر کرد.

امام جمعه نجف با اشاره به سالروز صدور فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی برای مبارزه با تروریسم در عراق خاطرنشان کرد: توجه به توصیه‎های این مرجع تقلید به رزمندگان، حمایت از خانواده شهدا و مجروحان، پاسداری از پیشرفت‎های مجاهدان در مبارزه با تروریسم و تلاش برای اتحاد نیروها از مسائلی است که باید در چنین روز‎های به آن توجه وافری شود.

وی تاکید کرد که ملت عراق و جهان اسلام مدیون فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی هستند.

حجت الاسلام قبانچی با اشاره به انتفاضه شعبانیه 1991 میلادی در عراق گفت: این انتفاضه معادلات بین المللی را تغییر داد و موجب نزول الطاف الهی شد./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات