۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۴۹۷۴۳۰
حجت الاسلام میرباقری:

تفکری که بگوید «ما نمی توانیم»، فرهنگ، سیاست و اقتصاد جامعه را نابود می کند

کارشناس مذهبی گفت: تفکری که بگوید «ما نمی توانیم»، فرهنگ، سیاست و اقتصاد جامعه اسلامی را نابود می کند، کسی که عرضه کار کردن ندارد و می داند نمی تواند کاری را انجام دهد چرا آن کار را بر عهده می گیرد،
حجت الاسلام سید حمید میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید حمید میرباقری، کارشناس مذهبی و استاد حوزه و دانشگاه ظهر امروز در جشن روز نیمه شعبان که در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: در ماه شعبان چند عمل شامل صدقه دادن، بسیار صلوات فرستادن، گرفتن روزه و استغفار زیاد سفارش شده است.

وی با بیان اینکه صدقه دادن هر چند بسیار کم باشد آتش جهنم را بر بدن انسان حرام می کند، گفت: همچنین روزه در این ماه شر دشمنان را دفع می کند.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه جامعه با چالش معنویت روبرو است و جامعه امروز ما آلوده گناهانی است که جز با استغفار راه برگشتی ندارد، افزود: در ۸ سال دفاع مقدس که تمام کشورها در مقابل جمهوری اسلامی ایران قرار داشتند دعای کمیل ها، دعای ندبه ها و شب های قدر به کمک مردم و جوانان رسید.

حجت الاسلام میرباقری تصریح کرد: اگر جامعه تجهیزات نظامی قوی داشته باشد اما اراده ای پولادین نداشته باشد و دل های جامعه با خدا رابطه برقرار نکند آن جامعه نمی تواند کاری را انجام دهد.

وی ادامه داد: برخی از کسانی که باید راه را به آن ها نشان دهیم، راهبری جامعه را می کنند و این نشان از این است که گرد و غبار گناه در جامعه چشم ها را می بندد.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه خداوند به هیچ جامعه ای عقد اخوت نبسته است، خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) می فرمایند وقتی جامعه ای به گناه تازه ای مبتلا شد به بلای تازه ای هم مبتلا خواهد شد.

حجت الاسلام میرباقری اظهار کرد: در شب نیمه شعبان چقدر محافل امام زمان(عج) پررنگ است؟ متاسفانه امروز پارک های شهرها از مساجد و حسینیه ها شلوغ تر است و این همان خطر و انحراف است.

وی با بیان اینکه دشمنان می خواهند از مسیر فحشاء، بی بند و باری و بی حیایی جامعه اسلامی را نابود کند، افزود: فضای مجازی امروز خانواده ها را متلاشی می کند، یکی از رموز متلاشی شدن جامعه عبارت از متلاشی شدن خانواده در جامعه است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: فتنه آینده، فتنه کف خیابان و آتش زدن سطل زباله ها نیست بلکه برخی در این فتنه می خواهند به مردم بگویند جمهوری اسلامی ایران ۴۰ سال توان خوشبخت کردن مردم را ندارد.

حجت الاسلام میرباقری عنوان کرد: فتنه بزرگ این است که جوانان بگویند هر سال وضعیت اقتصادی بدتر از گذشته می شود و باید نظام اسلامی تغییر کند در حالی افرادی که در جامعه مسؤولیت دارند عرضه ندارند و نمی توانند کارها را به درستی انجام بدهند، چطور می توانیم به دانش هسته ای برسیم اما نمی توانیم موتور خودروی کم مصرفی را تولید کنیم این موضوع نشان می دهد که نخواستیم کاری کنیم.

وی اضافه کرد: تفکری که بگوید «ما نمی توانیم»، فرهنگ، سیاست و اقتصاد جامعه اسلامی را نابود می کند، کسی که عرضه کار کردن ندارد و می داند نمی تواند کاری را انجام دهد چرا آن کار را بر عهده می گیرد، این همان مصداق بارز بی تقوایی است./۲۰۲/۸۸۰/ب۱

ارسال نظرات