۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۴۹۶۵۱۳
زاکانی در اردبیل:

مردم دولتی می خواهند که قشر ضعیف را درک کند

نماینده سابق مجلس، فلسفه وجودی جمهوری اسلامی ایران را ساختن جامعه اسلامی و نمونه عنوان کرد و گفت: مردم ما دولتی را نمی خواهند که در یک خانه ۹۳ میلیاردتومانی اقامت داشته باشد و نتواند قشر ضعیف جامعه را به خوبی درک کند.
علیرضا زاکانی، رییس کیسیون برجام و دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس، پیش از ظهر امروز در سلسله نشست‌های انتخاب اصلح که با حضور آحاد مردم در مسجد قدس اردبیل برگزار شد، با تاکید بر لزوم برگزاری این گونه نشست‌ها با هدف شکل‌گیری جامعه اسلامی ناب،خاطرنشان کرد: 38 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران سپری می‌شود که در تمامی این سال‌ها کشور  هم موفقیت‌ها و هم مشکلاتی داشته و همیشه دو تفکر با اسامی مختلف ولی با یک جوهره واحد در این نظام مقدس با یکدیگر رقابت کرده‌اند.

وی افزود: یک تفکر، اساس خود را بر الگو گرفتن از غرب و پایه‌ریزی سیستمی مبتنی بر زندگی غربی و تفکر دیگر نیز فعالیت خود را بر الگو گرفتن از تمدن اسلامی و خودکفایی داخلی بنا کرده اند و امام خمینی(ره) نیز نگاهی که به این موضوع داشتند بر این اساس بوده که باید استفاده از توانمندی های مادی و معنوی داخلی مورد توجه باشد و کشور به بیگانگان وابسته نشود.

زاکانی، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم شعارهای انقلاب اسلامی ایران را تحقق ببخشیم باید برای آن یک الگوی مناسب تعریف کنیم و به این موضوع توجه داشته باشیم که فلسفه وجودی جمهوری اسلامی ایران ساختن جامعه اسلامی و نمونه است و این تفکر بر تمامی جهان پیام ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و جور را می دهد.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یکی از مهمترین و حساس ترین مسائل کشور مطرح است، امروز شاهدیم که متاسفانه برخی از روسای جمهور پیشین از مسیر انقلاب فاصله گرفته اند و این موضوع سبب شده تا انقلاب اسلامی با اهداف و شعارهای زمان پیروزی انقلاب زاویه داشته باشد.

این فعال سیاسی، ادامه داد: مردم ما دولتی را نمی خواهند که در یک خانه 93 میلیاردتومانی اقامت داشته باشد و نتواند قشر ضعیف جامعه را به خوبی درک کند.

زاکانی گفت: سیستم اداره کنونی کشور به ویژه در سالهای اخیر به گونه ای بوده که نظام مقدس جمهوری اسلامی با اهداف انقلاب زاویه پیدا کرده و علت این موضوع نیز عدم انتخاب درست و اصلح در انتخابات ریاست جمهوری است که امیدواریم مردم ایران در انتخابات پیش رو به این مهم توجه کنند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: تمامی استانهای کشور به ویژه استان اردبیل از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بی‌شماری برخوردار هستند که این امر در خودکفایی داخلی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد ولی متاسفانه این ظرفیت‌ها مورد توجه قرار نگرفته است.

وی تصریح کرد: به طور مثال در حوزه کشاورزی در حال حاضر چهار میلیون و 300 هزار نفر در سطح کشور فعال و 25 میلیون نفر نیز در این حوزه منتفع هستند،باید توجه کنیم تنها پنج درصد ظرفیت کشاورزی کشور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و ما در حال حاضر نتوانسته ایم با این ظرفیت‌ها در کشور امنیت غذایی ایجاد کنیم .

زاکانی افزود: در کشور ایران که 220 میلیمتر بارندگی داریم، 35 درصد منابع آب مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد ولی در کشوری مانند مصر که تنها 90 میلیمتر بارندگی دارد 70 درصد منابع آبی مورد بهره‌برداری است که این ناشی از مدیریت غلط در حوزه بهره‌برداری از ظرفیت‌ها به شمار می رود.

نماینده سابق مجلس با اشاره به ظرفیت کشاورزی استان اردبیل، گفت: امروز خبری مبنی بر تظاهرات و اعتراض کارگران کشت و صنعت مغان شنیدم در حالی که این مجموعه زمانی به عنوان یکی از قدرتمندترین مجموعه‌ها در سطح کشور بود ولی سیاست‌های غلط سبب شده که این مجموعه رو به افول باشد و در حالی که زمانی چند هزار نفر در این مجموعه مشغول به کار بودند امروز این مجموعه تنها با 800 نفر اداره می‌شود./937/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات