۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۴۹۵۳۰۷
آیت الله سبحانی:

حوزویان به فقه القرآن اهتمام داشته باشند

حضرت آ‌یت الله سبحانی با بیان این که در حوزه باید بحثی درباره آیات الاحکام تحت عنوان فقه القرآن باشد، گفت: این بحث باید در کنار تفسیر قرآن وجود داشته باشد.
آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که در حوزه باید بحثی درباره آیات الاحکام تحت عنوان فقه القرآن باشد، گفت: این بحث باید در کنار تفسیر قرآن وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اهتمام طلاب بر مباحث آیات الاحکام و ضرورت بحث و گفت وگو درباره آن افزود: طلاب باید در این زمینه اهتمام داشته و در حوزه بحث آیات الاحکامی وجود داشته باشد، غیر از تفسیری که هست و بسیار خوب است بخشی در آیات الاحکام تحت عنوان فقه القرآن باید باشد تا مستقلا محل بحث واقع شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آیات ابتدایی سوره حجرات اظهار داشت: آیه می فرماید «ای کسانی که ایمان آورده اید، بر خدا و پیامبر او پیشی مگیرید و از خدابترسید» مراد آیه این نیست که انسان در راه رفتن جلوتر از پیامبر نرود بلکه مقصود این است که رییس باید جلوتر و مرئوس پشت سر باشد، این یعنی نباید جلوتر از پیامبر اسلام بود بلکه باید از ایشان تبعیت کرد.

وی با بیان این که اگر پیامبر فرمایشی داشته اند باید دنبال ایشان باشیم، ادامه داد: انسان اجازه ندارد چیزی را که خود می خواهد بر خلاف نظر اسلام و پیامبر عملی کند، به عنوان مثال پیامبر در سفری در ماه رمضان آب نوشیدند اما عده ای گفتند که نباید این کار صورت گیرد.

حضرت آیت الله سبحانی در ابتدای سخنان خود مسأله روزه در سفر و در زمان بیماری را در از دیدگاه شیعه و سنی مورد بررسی و بحث و گفت وگو قرار داد./1323/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات