۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۸
کد خبر: ۴۹۴۱۴۸
امام جمعه همدان مطرح کرد؛

ضرورت تقویت جایگاه علم و عالم در جامعه

آیت الله طه محمدی با بیان این که ارزش های عالمان باید در نزد مردم حفظ شود، گفت: کسانی که خدمت به مردم را نادیده می گیرند نمی توان انتظار داشت که برای خدا به میدان بیایند.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان در مراسم نکوداشت آیت الله احمد احمدی که از مفاخر استان همدان به شمار می آید با اشاره به جایگاه علم و دانش گفت: علم و دانش دو مساله ای است که خداوند نسبت به صاحبان آن افتخار می کند.

وی در ادامه ابراز داشت: هدف از برگزاری برنامه هایی این چنین این است که جایگاه علم و دانش و صاحبان اندیشه در نزد مردم تثبیت و تقویت و به نسل های بعدی منتقل شود.

امام جمعه همدان ابراز داشت: باید دانست که شکرگزارترین مردم دربرابر بندگان، شکرگزارترین آنها در برابر خدواند هستند و کسی می تواند در برابر خدواند کرنش کند که در برابربندگان خداوند خاضع باشد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) اظهار داشت: هر کس عالمی متعد را اکرام کند؛ مانند آن است که رسول خدا را اکرام کرده است و کسی که من را گرامی بدارد خدواند را رامی داشته است.

آیت الله طه محمدی با بیان این که ارزش های عالمان باید در نزد مردم حفظ شود، گفت: کسانی که خدمت به مردم را نادیده می گیرند نمی توان انتظار داشت که برای خدا به میدان بیایند.

وی با اشاره به تاثیر چنین برنامه هایی در جامعه افرود: اقداماتی چنین در ماندگار شدن جایگاه علم و عالم در جامعه بسیار مهم و اثر بخش است.

امام جمعه همدان یادآورشد: نکوداشت عالمانی چون آیت الله احمدی گرامی داشتن خدا و رسول او است، افزود: امروز در این جا گرد آمده ایم تا از جایگاه رفیع عالم و علم تجلیل کنیم.

و در پایان همه علوم را قابل تحسین و تقدیر ندانست و گفت: ر علمی شایستگی تقدیر ندارد و برخی علوم سبب تنزل و گرفتاری انسان می شود که تولید سلاح های کشتار جمع از آن جمله هستند./۹۷۹/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات