۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۴۹۳۶۹۳
حجت الاسلام ناظمی زاده تشریح کرد؛

فعالیت های معاونت تبلیغ حوزه های علمیه در فضای مجازی

مسؤول مبلغان اینترنتی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های معاونت تبلیغ حوزه در فضای مجازی از راه اندازی سه پایگاه اینترنتی به زبان های زنده دنیا خبرداد.
حجت الاسلام علیرضا ناظمی مسؤول مبلغان اینترنتی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه

حجت الاسلام علیرضا ناظمی مسؤول مبلغان اینترنتی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه و رییس غرفه معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در حاشیه مسابقات بین المللی قرآن طلاب جهان اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه اینترنت شبکه ای بین المللی برای القاء افکار و عقاید گوناگون است که در دسترس عموم مردم جهان قرار گرفته است، ابراز داشت: این ابزار تأثیر زیادی بر میزان دانایی و گرایش های کاربران خود می گذارد و زمینه ارتباط آنها را فراهم می کند تا به تبادل اطلاعات با هم بپردازند.

وی افزود: گستردگی این محیط، سرعت انتقال پیام، آزادی در تبادل اطلاعات و بازبودن فضا برای حضور همه افراد از اینترنت دنیایی ساخته است که استفاده نادرست از آن آثار مخرب و غیرقابل جبرانی را در پی خواهد داشت، البته این ابزار با همه ویژگی هایی که دارد همانگونه که در اختیار دشمنان دین است می تواند به عنوان یک ابزار کارآمد و مدرن تبلیغی در اختیار دین داران نیز باشد که باید به بهترین وجه از آن استفاده شود.

مسؤول مبلغان اینترنتی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه با اشاره به فعالیت های معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در بعد فضای مجازی خاطرنشان کرد: این مرکز با هدف بهره مندی از توانایی های مبلغان در فضای مجازی، جهت تبلیغ و دفاع از ارزش های دین مبین اسلام به زبان فارسی و زبان های دیگر و جلوگیری از فعالیت های مخالفان، فعالیت های مجازی خود را در 11 زبان زنده دنیا ساماندهی کرده است.

وی ادامه داد: یکی از این فعالیت ها راه اندازی پایگاه اینترنتی بین المللی «رهروان ولایت» به آدرس www.welayatnet.com  است که در حال حاضر علاوه بر زبان فارسی در زبان های انگلیسی، عربی، فرانسه، اسپانیولی، اردو، پرتغالی، روسی، چینی، ترکی، استامبولی و ترکی آذری کار می کند.

حجت الاسلام ناظمی زاده با اشاره به امکانات سایت رهروان ولایت ابزار داشت: در این پایگاه اینترنتی بانک پژوهش و تحقیق شامل مقالاتی در زمینه های قرآن، حدیث، اعتقادات، احکام، اخلاق و تربیت و ولایت فقیه بارگذاری شده و همچنین دارای امکانات دیگری از جمله کتابخانه، بانک پرسش و پاسخ، گالری فیلم و تصاویر و دانلود نرم افزارهای مختلف است.

وی به سایت جامع تبلیغ «ذی طوی» به عنوان فعالیت دیگر معاونت تبلیغ در حوزه فضای مجازی اشاره کرد و یادآور شد: این سایت به آدرس www.zitova.ir   پایگاهی جهت تأمین محتوای تبلیغی کشور راه اندازی شده و مرجعی مطمئن و معتبر در دسترس محققان و پژوهشگران و بویژه مبلغان دینی و سخنرانان است.

مسؤول مبلغان اینترنتی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه ادامه داد: این سایت در پنجمین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال در سال 90 دربخش مروج اندیشه های انقلاب اسلامی و امام و ولایت فقیه مقام نخست را به دست آورد و موضوعات اصلی سایت اخبار و رویدادها، تحقیقات و مقالات، توشه تبلیغ، تاریخ معصومین(ع)، روضه ها و مدایح، ویژه نامه ها و دانلود نرم افزار است.

وی با اشاره به امکانات و مزایای سایت ذی طوی ابراز داشت: امکان بهره برداری از تحقیقات و مقالات، کتابخانه ،توشه تبلیغ، صوت و فیلم، نرم افزارهای مذهبی، روضه و مدایح مذهبی و همچنین دانلود به صورت رایگان و همچنین استفاده از ویژه نامه های تخصصی در موضوعات و مناسبت های و مذهبی از ویژگی های این پایگاه اینترنتی است.

حجت الاسلام ناظمی زاده افزود: فعالیت دیگر معاونت تبلیغ حوزه در فضای مجازی، راه اندازی پایگاه تخصصی اینترنتی«فرق، ادیان و مذاهب» به آدرس  www.adyannet.com است که در مباحثی از جمله وهابیت، اهل سنت، زرتشت، باستان گرایی، بهائیت و شیخیه، مسیحیت، تصوف، اهل حق و عرفان های کاذب فعالیت می کند.

وی پاسخ گویی کارشناسان به سؤالات کاربران، امکان ارسال مقالات جهت انتشار در سایت، کتابخانه تخصصی ادیان و مذاهب و همچنین ارائه بروشورهای تخصصی در موضوعات فرق و ادیان را از جمله امکانات و مزایی سایت مذکور دانست و ادامه داد: حوزه مجازی معاونت تبلیغ همچنین در شبکه های اجتماعی و پیام رسان دنیا به 11 زبان زنده نیز فعالیت می کند./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات