۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۴۹۳۶۶۹
رییس سازمان اوقاف مطرح کرد؛

ضرورت راه اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات بین المللی قرآن کریم

حجت الاسلام والمسلمین محمدی بر ضرورت راه اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات بین المللی قرآن کریم تأکید کرد و گفت: باید در طول سال آسیب شناسی های دقیقی در مورد این مسابقات صورت بگیرد.
حجت الاسلام علی محمدی، سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب حوزه های علمیه جهان اسلام عصر امروز در سالن همایش های رسول اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در این همایش اظهار داشت: روزگاری در این کشور در زمان طاغوت لایحه ای از طرف دولت به مجلس تقدیم شد که قسم به قرآن کنار گذاشته شود که بعد از تقدیم این لایحه از همین حوزه علمیه قم یک فقیه و عالم بزرگواری به نام حضرت امام خمینی(ره) قیام کرد و برای دفاع از اسلام و قرآن فریاد زد و علمای آن زمان با ایشان همراه شدند و آن قانون لغو شد.

وی با بیان اینکه قانون اساسی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر اساس قرآن نوشته شده است، خاطرنشان کرد: بعد از امام راحل که فرمود مقصد ما قرآن است، رهبر معظم انقلاب نیز سکان دار وپرچم دار انقلاب اسلامی بر همان مبنای امام حرکت کردند و این نهضت الهی را هدایت کردند و نسبت به فعالیت های قرآن بویژه مسابقات بین المللی توجه ویژه ای داشته و قاریان و حافظان و داوران را راهنمایی کرده اند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: به برکت انقلاب اسلامی علاوه حوزه که پایگاه و خواستگاه انقلاب اسلامی است و به برکت خون شهیدان امسال جشنواره مسابقات بین المللی قرآن کریم در چهار بخش دیگر اجرا شده است که مسابقات بین المللی بانوان، مسابقات بین المللی روشن دلان و دانش آموزان دختر و پسر ازجمله آن است و نشان از توانمندی جمهوی اسلامی برای اداره چنین برنامه بزرگی دارد.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی در هرپنج بخش در مسابقات نماینده دارد، خاطرنشان کرد: این مسأله یک سرمایه بزرگی به شمار می رود و در همه کشور اسلامی تا کنون هیچگاه این چنین کاری صورت نگرفته است همچنانکه در نشست خصوصی که با داوران داشتیم یکی از داوران که در همه مسابقات حضور داشته است می گوید این مسابقات ام المسابقات قرآن در جهان اسلام است، بنابراین ما باید خدا را بر این نعمت شکر گذار باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ابراز داشت: به برکت نظام اسلامی و قرآن این برنامه ها در کمال امنیت و آرامش برگزار شده است در حالی که در اطراف ما دشمنان بشریت، مسلمان ها و غیرمسلمان ها را به ناحق به خاک و خون می کشند و امنیت و آرامش را سلب کرده اند ولی به ما به شکر خدا بدون هیچ مشکلی مسابقات را برگزار کردیم.

وی با بیان این که امروز در سراسر جهان بر علیه ایران تبلیغ می شود، ابراز داشت: یکی از برکات این مسابقات همین موضوع است که وقتی قاریان و حافظانی از خارج کشور می آیند به این دروغ بزرگ دشمنان پی می برند و  ما امروز الگویی برای تمام کشورهای اسلامی هستیم و فهمیده ایم که راه سعادت تنها راه قرآن است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت راه اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات بین المللی قرآن کریم تأکید کرد و گفت: امیداوریم با همکاری مدیریت حوزه این مسأله اتفاق بیافتد، چراکه ما باید در طول سال آسیب شناسی های دقیقی در مورد این مسابقات صورت بگیرد؛ باید نیازهای جامعه امروز بشری در حوزه قرآن شناسایی شده و از الان برای سال آین اقدام شود.

وی در پایان عنوان کرد: ما در کنار مسابقات بین المللی قرآن در تهران نمایشگاه قرآنی با 18 موضوع از جمله کودکان، سبک زندگی، آسیب های اجتماعی، مباحث خانواده نیز داشتیم و طلاب با تخصص و اخلاق خود مباحث قرآنی را مطرح می کردند و مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت، بنابراین در حوزه علمیه ظرفیت بزرگی وجود دارد./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات