۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۴۹۳۶۱۰
حجت الاسلام رفیعی:

مردم نباید هزینه اختلافات سیاسی مسؤولان را بپردازند

عضو هیات علمی جامعه الصمطفی العالمیه با بیان این که در جریان انتخابات نگذاریم مردم قربانی درگیری های احزاب سیاسی شوند، گفت: مردم نباید هزینه اختلافات سیاسی مسؤولان را بپردازند.
حجت الاسلام رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه، امروز در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که با بیان این که توحید، امامت و نبوت همه از امروز منشا گرفته گفت: خداوند این اندازه بعثت را مهم می داند که بر مردم منت گذاشته که پیامبری از جنس خودتان، مردمی و معصوم برایتان فرستاده تا جامعه را از شرک و بداخلاقی نجات دهد.

وی ادامه داد: خداوند پیامبر رئوف و رحیم برای بشریت فرستاد  و این نبی اسوه الحسنه و صاحب صفات الهی است و  او را برای مردم فرستاد تا قرآن بیاموزد و آموزه های دینی را برایشان ترسیم کند.

حجت الاسلام رفیعی با بیان این که متاسفانه ما امروز سیاست زده شده و از اصول، اخلاق، اقتصاد اسلامی و ارزش های انقلابی دور شده ایم، بیان کرد: سیاست یکی از ضرورت های دین است اما معنایش این نیست که اخلاق و دین را فدا کنیم چراکه اینان دردهای جامعه اسلامی امروز هستند.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که پیامبر زمان خود را در خانه صرف خود، خانواده و خداوند متعال می کردند و برای هر یک برنامه ای داشتند، تصریح کرد: متاسفانه جوانان امروز زندگی خود را رصف فضای مجازی کرده و به عبادت و امور خانه و خانواده آنطور که باید و شاید نمی پردازند.

وی با اشاره به توجه رسول خدا(ص) به خانواده، با بیان این که خانواده حق و حقوقی دارند و رسول خدا(ص) همواره در هر شرایطی این را مراعات کرده و توصیه می کردند که زینت ها را برای خودتان حرام نکنید، گفت: رسول خدا(ص) در ساعتی از روز با ترک فعالیت های روزانه به خانواده اهمیت می دادند.

حجت الاسلام رفیعی در ادامه کنترل زبان و مراعات سخن را از ویژگی برتر رسول خدا(ص) دانست  و با بیان این که پیامبر با کنترل زبان هرگز دیگران را نمی رنجاند، اظهار کرد: درگیری و طلاق همه حاصل زبان است و عده ای در درگیری آنقدر بحث را ادامه می دهند تا در نهایت به نزاع منجر می شود.

عضو هیات علمی جامعه الصمطفی العالمیه با بیان این که پیامبر(ص) مرتبا الفت و مودت در بین مسلمانان ایجاد می کردند، خاطر نشان کرد: مسلمانان حواسشان به اختلاف نظر ها باشد و نگذارند تا عده ای همچون غرب و استکبار با تاکید بر این اختلاف نظر ها در میان آنان آشوب و نوطئه ایجاد کنند.

وی با بیان این که در جریان انتخابات این اختلاف نظر ها جامعه را عقب نگه داشته و نباید بگذاریم مردم قربانی درگیری های احزاب سیاسی شوند، گفت: مردم نباید هزینه اختلافات سیاسی مسؤولان را بپردازند.  

حجت الاسلام  رفیعی با بیان این که بنی امیه و بنی عباس 250 سال ائمه ما را خانه نشین کرده و اشتباه برخی ها حضرت علی(ع) را که می خواست خط پیامبر را ادامه دهد، از جامعه حذف کرد، گفت: همگان در انتخابات پیش رو اخلاق انتخاباتی، حفظ ارکان نظام و حضور حداکثری را ملاک بدانند./۲۰۲/۸۶۴/ب۱

ارسال نظرات