۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۴۹۳۴۰۲
طی بیانیه‌ای صورت گرفت؛

تقدیر فراکسیون اهل سنت و روحانیت از مواضع آیت‌الله مکارم‌ در ایجاد وحدت

فراکسیون اهل سنت و روحانیت مجلس در بیانیه‌ای از مواضع حضرت آیت‌الله مکارم‌ در راستای ایجاد وحدت وانسجام در جامعه اسلامی تقدیر کردند.
آیت الله مکارم شیرازی وحدت وحدت

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، اعضای فراکسیون‌های نمایندگان اهل سنت و روحانیون مجلس در بیانیه‌ای ضمن قدردانی و تشکر از مواضع آیت‌الله مکارم‌شیرازی در راستای ایجاد وحدت، انسجام و محبت در جامعه اسلامی، از آن حمایت کردند.

متن این بیانیه که اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس آن را قرائت کرد به شرح زیر است:

محضر مبارک حضرت آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی

با سلام و تهنیت به مناسبت ایام مبعث حضرت ختمی مرتبت حضرت محمدمصطفی(ص) و آرزوی سلامت و عافیت برای آن جناب،‌ همانگونه که حضرتعالی رجاء واثق دارید، دنیای مصیبت‌دیده و زخم‌خورده جهان اسلام امروز بیش از هر زمان نیازمند محبت، وحدت، همدلی و اتفاق نظر است.

در حالی که جهان امروز در علم و پیشرفت و ترقی گام‌های اساسی برمی‌دارد، متأسفانه از جهان اسلام جز اخبار جنگ و خونریزی، برادرکُشی و تعصبات بی‌حاصل به گوش نمی‌رسد. این شرایط همه دلسوزان و دلبستگان به دین اسلام را نگران نموده و غمی جانکاه از سرنوشت امت اسلامی ایجاد کرده است.

بدون شک بر همگان ما به عنوان یادگاران و پیروان دین آخرین و تربیت یافتگان قرآن و سنت محمدی(ص) لازم و واجب است که در رفع کینه‌ها و کدورت‌ها و دشمنی‌ها بکوشیم و از هر ندای وحدت‌آفرین و دلسوزانه حمایت کنیم و برای وحدت و همدلی و محبت‌افزایی بین مسلمانان تلاش کنیم.

بر خود لازم می‌دانیم به عنوان بخشی از جامعه سرافراز و سربلند ایران کهن از مواضع حکیمانه، دلسوزانه و پدرانه حضرتعالی در راستای ایجاد وحدت، انسجام و محبت در جامعه اسلامی که نیاز ضروری حیات امت واحده اسلامی بوده و این روزها بیش از گذشته نیازمند آنیم، تشکر و قدردانی کنیم و اعلام حمایت نماییم./۸۵۶/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات