۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۴۹۲۸۵۱
روحانی رزمنده دفاع مقدس:

جای مباحث سیاسی و بصیرتی در روایتگری خالی است

حجت الاسلام رمضانی با بیان اینکه روایتگری بهترین بستر فرهنگ تبلیغ جهاد و شهادت است، گفت: منظور ما بحث های جناحی نیست بلکه مسائل سیاسی، بحث های بصیرت افزایی و همچنین بیان مشکلات روز جامعه در خلال روایتگری است.
حجت الاسلام حسن رضا رمضانی روحانی رزمنده و پیشکسوت روایتگری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی راویان روحانی عملیات فرهنگی راهیان نور با عنوان «عبای خاکی» شامگاه جمعه از سوی ستاد راویان روحانی مؤسسه روایت سیره شهدا در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم برگزار شد.

حجت الاسلام حسن رضا رمضانی روحانی رزمنده و پیشکسوت روایتگری در این گردهمایی با اشاره به خدمات گسترده مؤسسه روایت سیره شهدا اظهار داشت: شهید حاج عبدالله ضابط در راه اندازی مؤسسه نقش گسترده ای داشتند و به شکر خدا امروز در این مؤسسه فعالیت های چشمگیری انجام می شود و این مؤسسه همچنین برنامه های متنوع فرهنگی آموزشی و پژوهشی بویژه در ایام راهیان نور برگزار می کند.

وی افزود: امروز روایتگری بهترین بستر فرهنگ تبلیغ جهاد و شهادت است، چراکه حتی اگر دعوت به دانشگاه شویم دانشجویان کمتر به صحبت های ما گوش می کنند تا در میدان های راهیان نور و دوستان ما در این سفر تأثیرگذاری های زیادی داشته اند.

روحانی رزمنده و پیشکسوت روایتگری در ادامه ضمن بیان ایده ها و ابتکارات برای ارتقای روایتگری، خاطرنشان کرد: پیشنهاد نخست این است که در برنامه های فرهنگی برای راویان به خانواده و بویژه فرزندان آنها اهمیت بیشتری داده شود تا دوستان ما در مؤسسه آرامش فکری بهتری داشته باشند و همچنین سرکشی اعضای هیأت امنا نیز به کارهای راویان و بالابردن روحیه آنها کمک زیادی می کند.

وی با بیان این که جای مباحث سیاسی در مباحث روایتگری خالی است، یادآور شد: منظور ما بحث های جناحی نیست بلکه مسائل سیاسی، بحث های بصیرت افزایی و همچنین مشکلات روز جامعه است و همچنین باید برنامه های جامعی برای استفاده از ظرفیت اساتید جانباز روحانی باید صورت بگیرد و گاهی ناهماهنگی هایی که در کار صورت می گیرد اصلاح شود.

حجت الاسلام رمضانی تأکید کرد: ارتباط بین راوایان راهیان نور قدیم و جدید باید شکل و رسم بهتری به خود بگیرد و راویان جدید از تجربه های راویان قدیمی استفاده کنند تا در کار خود موفق تر باشند و همچنین یکی از مسائل مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که راویان از بیان روایت های بدون سند خود داری کنند، چراکه گاهی داستانی معروف می شود ولی سند ندارد.

وی با بیان این که بسیاری از شهدای دفاع مقدس از غرب کشور بلند شده اند، خاطرنشان کرد: شهید همت، شهید متوسلیان، شهید آبشناسان، شهید بروجردی و بسیاری از شهدای دیگر ما در استان های غربی خودشان را نشان داده اند ولی در روایتگری منطقه غرب کم لطفی می شود که باید از سوی مؤسسه روایت سیره شهدا مورد عنایت بیشتری قرار بگیرد./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات