۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۴۹۲۸۳۸
با حضور ۳۰۰ راوی دفاع مقدس؛

دومین همایش عبای خاکی در قم برگزار ‌شد

دومین همایش عبای خاکی به همت مؤسسه روایت سیره شهدا، با سخنرانی حجت الاسلام ذوالنوری و همراه با تجلیل از راویان روحانی برگزار شد.
 همایش عبای خاکی در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی راویان روحانی عملیات فرهنگی راهیان نور با عنوان «عبای خاکی» شامگاه جمعه از سوی ستاد راویان روحانی مؤسسه روایت سیره شهدا در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم برگزار شد.

سخنران ویژه این همایش حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بود که وی در این همایش با اشاره به ضرورت افزایش بصیرت سیاسی بویژه در عرصه انتخابات اظهار داشت: ملاک اصلی برای انتخاب کاندیدا ولایت مداری است و این ولایت مداری باید در گفتار و رفتار و عمل وی نمود ویژه ای داشته باشد.

وی رهبر را همچون خلبان هواپیمای جمهوری اسلامی دانست و تأکید کرد: اگر کمک خلبان یعنی رییس جمهور کمی از مسیر مشخص شده از سوی خلبان منحرف شود هواپیمای حکومت و جمهوریت به مقصد نمی رسد، بنابراین  همه باید به دنبال رییس جمهور ولایت مدار باشند و اگر کسانی کمی با رهبری فاصله دارند نباید انتخاب شوند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری رییس مؤسسه روایت سیره شهدا در این گردهمایی این مؤسسه را از برکات انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: امروز مؤسسه سیره شهدا به لطف خود شهیدان در کشور به عنوان یک برند شناخته می شود و نزدیک به دوهزار نفر در این مرکز فعالیت علمی، فرهنگی و تبلیغی می کنند.

در این گردهمایی که بیش از 300 نفر از راویان روحانی دفاع مقدس مؤسسه روایت سیره شهدا به همراه خانواده هایشان حضور داشتند، حجج اسلام حسن‌رضا رمضانی و عبدالحسین کربلایی زاده از راویان دفاع مقدس به بیان نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود در مسأله ارتقای فرهنگ روایت شهدا پرداختند.

یادآور می شود، از سوی معاونت پژوهش و مطالعات راهبردی مؤسسه روایت سیره شهدا اثری با عنوان «جنگ ما فتح فلسطین راه به همراه خواهد داشت» در بین حاضران توزیع شد.

گفتنی است، در پایان این گردهمایی چهار ساعته، 18 نفر از روحانیان برتر در بحث حضور پررنگ و همچنین کیفیت روایت مورد تجلیل قرار گرفتند که 10 نفر از آنها لوح سپاس و هشت نفر نیز تندیس ویژه عبای خاکی را از دست مسؤولان مؤسسه روایت سیره شهدا دریافت کردند.

دو راوی در بخش دانش‌آموزی، دو راوی در بخش دانشجویی، دو راوی در بخش یادمان‌ها و همچنین یک راوی بین‌الملل از بین 10 راوی فعال در این بخش که به جبهه‌های دفاع از حرم اعزام شده‌اند و یک راوی در بخش یادواره‌ها، با اهدای تندیس و لوح تقدیر و هدایای نقدی مورد تجلیل قرار گرفتند./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات